1. apríla 2022

Lahodná krémová tekvicovo-jablková polievočka

Mám rada netradičné chuťové kombinácie - neviem prečo, ale tak nejako to prišlo samé od seba. V minulosti som už robila batátovo-jablkovú polievku aj zemiakovú s jablkom a obe boli fajn. Preto ma zaujal aj tento recept, ktorý som jedným okom zazrela niekde na sieti (myslím že na stránke Jeme zdravo). Recept som si jemne upravila podľa svojich chutí.
 

A musím povedať, že kombinácia tekvice a jablka je výborná. Spolu s ostatnými prísadami to bola harmónia chutí, naozaj lahodná. Zaraďujem ju medzi svoje TOP polievky.
 
POTREBUJEME (na 2-3 porcie) :
 
350 g Hokkaido tekvica
1-2 jablká (používam Golden delicious)
1-2 strúčiky cesnaku
3 PL olivový olej
čerstvý alebo sušený tymián podľa chuti
1-2 ks šalotka (podľa veľkosti)
cca 0,5 l zeleninový vývar
0,5 - 1 dl kokosové mlieko
drvená rasca podľa chuti (voliteľné)
korenie karí podľa chuti
soľ podľa chuti
čerstvo mleté farebné alebo čierne korenie podľa chuti
tekvicové semienka a čerstvý tymián na posypanie (nemusí byť)

PRÍPRAVA :
 
Najskôr je potrebné upiecť základné suroviny. Tekvicu umyjeme, osušíme, vyberieme jadierka a pokrájame na menšie kúsky. Jablká ošúpeme, vyberieme jadrovník a pokrájame na kúsky. Cesnak očistíme a pokrájame na plátky. Všetky tieto komponenty premiešame s 1 PL olivového oleja a tymiánom. Pečieme v rúre zohriatej na 180°C cca 30-35 minút.
 
 
 
Pokiaľ sa nám upečie základ na polievku, očistíme a na jemno pokrájame šalotku. Pred koncom pečenia šalotku opečieme na zvyšnom olivovom oleji, k šalotke pridáme upečenú tekvicu, jablko a cesnak, a všetko zalejeme teplým zeleninovým vývarom. Vývaru pridávam tak, aby bola zelenina ponorená + cca 0,5 až 1 cm nad. Varíme 15 - 20 minút. Rozmixujeme, kto chce, môže aj prepasírovať, ale myslím si že to nie je potrebné. K rozmixovanej zmesi som pridala kokosové mlieko - toľko aby som dosiahla požadovanú konzistenciu. Pokojne môžete použiť namiesto kokosového mlieka smotanu,vývar či vodu - ale chuť bude iná. Dochutíme soľou, čerstvo mletým farebným alebo čiernym korením, štipkou rasce a korením karí. Podávala som posypané tekvicovými semienkami z použitej tekvice, ktoré som umyla, osušila a upiekla spolu s tekvicou (na osobitnom pekáči) a čerstvým tymiánom. 


 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára