2. apríla 2022

Pistáciové mini bábovky s malinovým krémom

Na tieto pistáciové mini krásky som sa chystala už dlho, ale ich čas prišiel až teraz. Milujem pistácie aj pistáciovú chuť, takže voľba bola jasná, ale nejako som sa nevedela odhodlať. Recept je od kamarátky Katky, ktorá pečie krásne a výborné koláčiky a tento dezert pripravila pre stránku sweetflow.cz. 
 

 
Ja som tentoraz zmenila krém a namiesto limetového krému som dnes urobila malinový krém, pretože maliny sú moja srdcovka, ale určite niekedy vyskúšam kombináciu s limetovým krémom.
 
 
POTREBUJEME (na 7-10 kusov - podľa veľkosti formičiek) :
 
cesto
 
125 g hladká múka
2 vajíčka (žĺtky a bielky zvlášť)
65 g kryštálový cukor
65 g maslo (rozpustené)
1 ČL prášok do pečiva
1/4 ČL sóda bikarbóna
35 g mleté pistácie (nesolené)
1 ČL pistáciová pasta (alebo + 20 g pistácií navyše) 
75 g mlieko
štipka soli
 
sirup
 
75 ml voda
2 ČL kryštálový cukor
šťava z polovice limety

krém
 
250 g Mascarpone
125 ml smotany na šľahanie
3-4 PL malinového rozvaru alebo riedkeho malinového džemu 
1-2 PL práškový cukor
 
malinový rozvar
 
1-2 hrste mrazené maliny
trocha vody
1-2 PL kryštálového cukru
trocha limetovej šťavy
 
na ozdobu
 
čerstvé alebo mrazom sušené maliny
mleté pistácie 
čerstvý rozmarín
 
 
PRÍPRAVA :
 
Z bielkov, štipky soli a polovice kryštálového cukru vyšľahajte tuhý sneh. Žĺtky vyšľahajte s druho polovicou cukru do peny, postupne pridávajte rozpustené a vychladnuté maslo, mleté pistácie, pistáciovú pastu, mlieko a múku zmiešanú s práškom do pečiva a sódou bikarbónou. Nakoniec ručne zľahka vmiešajte sneh. Pomocou cukrárskeho vrecka s hladkou špičkou (alebo aj bez špičky) rozdeľte cesto rovnomerne do silikónových formičiek - formičky neplňte až po vrch, cesto dosť narastie, naplňte tak 1 - 1,5cm pod okraj formičky. Pečte v rúre vyhriatej na 180°C cca 20-25 minút, podľa toho ako vám pečie rúra (vyskúšajte špajdľou).
 
Pokiaľ sa pečú korpusy pripravte si sirup, ktorý dodá korpusu vláčnosť - v malom hrnci uvarte spolu vodu a cukor, keď začne zmes vrieť pridajte limetovú šťavu, premiešajte a nechajte prejsť varom. 

Upečené mini bábovky opatrne vyberte z formičiek a ešte teplé zvrchu potrite sirupom - ja som vrch mini báboviek do sirupu jednoducho na 1-2 sekundy namočila.

Na krém vyšľahajte Mascarpone, práškový cukor a smotanu, a postupne pridajte rozvar z malín (alebo redší malinový džem bez zrniečok). Premixujte. Krém dajte do cukrárskeho vrecka s ozdobnou špičkou.


 
Na malinový rozvar som rozvarila mrazené maliny s trochou vody (2-3 PL), popučila som ich a prepasírovala. Pridala som cukor, trocha limetovej šťavy, zmes som zredukovala (nechala som odpariť vodu) a nechala som čiastočne vychladnúť. 
 
Krém naneste na vrch mini báboviek a ozdobte podľa chuti.
 

A keďže mi zvýšil krém, urobila som ešte túto mini tortičku - vizuálne možno nič moc, ale chuťovo je to výborná kombinácia (akurát nabudúce musím pistácie zomlieť na niečom inom ako mlynček na kávu - pretože mi z nich vznikla múka, a v ceste tá ich hrubšia štruktúra chýba) ...
 

 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára