10. apríla 2022

Jahodovo-medovkový sorbet

Nejde o sorbet v pravom zmysle slova, pretože nie je úplne dodržaný technologický postup prípravy (pre mňa bol dosť zdĺhavý) ani zloženie, ale výsledok je veľmi podobný, preto som si názov požičala. Chuťovo je ozaj výborný.
 


Na 4 - 6 porcií potrebujeme :

500 g  jahody (čerstvé alebo mrazené, ja som použila mrazené, ktoré som potrebovala minúť)

veľa, veľa medovky - aby ju bolo cítiť treba aj 4 hrste lístkov (cca 200 kusov)
1 PL citrónovej šťavy
1 PL javorového sirupu
0,5 dl vodky (ak robíme verziu pre dospelých)

Príprava opäť veľmi jednoduchá - všetko zmixujeme a dáme vo vhodnej nádobe zmraziť. Pred podávaním pár minút necháme povoliť.

VEDOMOSTNÉ OKIENKO :

Sorbet je dezert, ktorý sa vyrába zmiešaním ľadu s cukrom alebo medom a rozdrveným ovocím (citrón, limeta, jahoda, malina, ananás, ostružina, ...), môže byť dochutený vínom alebo iným destilátom. Podiel ovocnej zložky by mal byť minimálne 25%. Podáva sa v miske alebo pohári a je sa lyžičkou. 

Zmes ľadu alebo snehu s ovocím bola známa už v staroveku. Názov sorbet vychádza z arabského slova šarba), označujúceho osviežujúci nápoj. Arabi vyrábali túto lahôdku (v dobe nadvlády nad Sicíliou) zmiešaním snehu z Etny so šťavou miestnych citrónov.

zdroj : https://sk.wikipedia.org/wiki/Sorbet

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára