1. apríla 2022

Čokoládovo-malinovo-banánová torta

Pôvodný recept som našla v mojej FB skupine, zameranej na zdravšie varenie a pečenie. Recept ma zaujal najmä korpusom bez múky a malinovou vrstvou, pretože maliny mám veľmi rada. Tak som sa rozhodla ho vyskúšať - s menšími úpravami. Tortička síce nie je už až taká úplne zdravá, ale chuťovo je naozaj výborná.
 
 
 
Oproti pôvodnému receptu som pridala vrstvu banánov a vrstvu čokoládového pudingu som nahradila ľahkým čokoládovým krémom (puding v klasickej varenej forme do seba jednoducho nedostanem). Poleva je tiež iná - použila som čokoládovú ganache zo 40% mliečnej čokolády, oproti pôvodnej klasickej čokoládovej poleve z tmavej čokolády.
 
 
 
POTREBUJEME (na formu s priemerom 24 cm) :
 
korpus
 
100 g ovsené vločky zomleté na jemno
100 g banán
3 väčšie vajíčka
1 kopcovitá PL kakao
1 prášok do pečiva
1 dl mlieko
30 g proteínový alebo pudingový prášok
50 g cukor
štipka soli
 
malinová vrstva
 
250 g mrazené maliny
200 g voda
1 vanilkový puding 
cukor podľa chuti
 
krém 
 
1 ks krém Dr. Oetker s kúskami čokolády
150 ml mlieko
1-2 PL práškový cukor
20 g maslo
rum podľa chuti (nemusí byť) 

banánová vrstva :  2-3 banány
 
poleva
 
100 g mliečna čokoláda (40% kakaa)
60 g smotana na šľahanie

PRÍPRAVA :
 
Najskôr som si pripravila malinovú vrstvu, ktorá potrebuje vychladnúť. Mrazené maliny, vodu a cukor som rozvarila. V troche vody som rozmiešala vanilkový puding a pridala som ho do vriacej zmesi, pár minút som povarila a za občasného miešania som nechala vychladnúť.

Pokiaľ chladla malinová náplň, upiekla som korpus, ktorý tiež musí po upečení vychladnúť. Najskôr som vyšľahala bielky so štipkou soli na pevný sneh. Následne som vyšľahala žĺtky s banánom a mliekom. Zvyšné suché suroviny som zmiešala a postupne prišľahala k žĺtkovo-banánovej zmesi. Nakoniec som zľahka vmiešala sneh z bielkov. Cesto som vyliala do formy, ktorej dno som vystlala papierom na pečenie. Piekla som v rúre vyhriatej na 180°C asi 25 minút. Pôvodný recept uvádza dobu pečenia 35 minút, ale záleží ako ktorá rúra pečie (skúška špajdľou alebo špáradlom). Korpus som nechala trocha vychladnúť vo forme, potom som nožom obrezala okraje, vybrala z formy, odstránila papier na pečenie a na mriežke nechala vychladnúť.

Krém bola rýchlovka - použila som hotový výrobok, ktorý bolo potrebné minúť. Tento krém nepoužívam často, iba výnimočne, ale chuťovo je výborný, najmä po pridaní rumu 😋😉😍. Dala som menej mlieka ako bolo uvedené v návode, aby bol krém hustejší, pridala som rum a kúsok mäkkého masla.

A môžeme vrstviť : na korpus som dala malinovú vrstvu, polovicu krému, na kolieska pokrájaný banán, zvyšok krému a čokoládovú polevu, ktorú som pripravila tak, že som zohriala smotanu až po bod varu a horúcou som zaliala posekanú čokoládu - rozmiešala som do hladka. Nechala som trocha stuhnúť či skôr zachladiť v chladničke. 


Ozdobila som tým, čo dom dal - bielou rozpustenou čokoládou, čerstvými malinami, mletými pistáciami a kúskami rozmarínu, ktorý sa k malinám chuťovo veľmi hodí. Nechala som stuhnúť v chladničke.
 

Chuťovo je to veľmi lahodná kombinácia. Korpus z ovsených vločiek a banánu je chuťovo lahodný, aj keď kúsok menej vláčny ako klasický korpus s múkou - ale v spojení s malinovou vrstvou a krémom to vôbec nevadí a nie je to skoro vôbec cítiť.
 
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára