17. apríla 2022

Mini laskonky - pistácia, lotus krém

Mám veľmi rada snehové dezerty a ani laskonkami z cukrárne nepohrdnem,a z času na čas si jednu rada dám. A mám rada výzvy - vyskúšať niečo čo som ešte nerobila. Tak som si povedala, že vyskúšam aj laskonky. A keďže mám rada menšie dezerty, zvolila som formu mini laskoniek.
 
 
 
Rozhodla som sa pre orechové korpusy, ktoré som doplnila jednoduchými krémami - pistáciovým a lotus krémom. 
 
 
 
Zdobenie chce ešte vypilovať, ale čokoláda na polevu nejako nechcela spolupracovať - buď bola príliš tekutá alebo príliš tuhá, urobila som príliš veľkú dierku na zdobiacom vrecku, bolo veľa hodín, .... Ale na prvý krát som celkom spokojná.  
 
 
POTREBUJEME (na 30 kusov kompletných mini laskoniek) :

na korpusy

3 bielky
160 g krupicový cukor
50 g práškový cukor
90 g mleté vlašské orechy

na pistáciový krém
 
40 g biela čokoláda
20 g smotana na šľahanie
10-15 g pistáciová pasta
10 g maslo izbovej teploty
 
na Lotus krém
 
1 žĺtok
30 g krupicový cukor
1,5 PL voda
80 g maslo izbovej teploty  
1/2 vanilkový cukor
1 PL (kopcovitá) Lotus krém
1 PL (kopcovitá) Mascarpone

na zdobenie
 
lyofilizované maliny
biela čokoláda
sladká smotana
pistáciová pasta alebo kvapka zelenej potravinárskej farby
sekané pistácie
hnedá čokoláda 
cukrové perličky
krokant
 

PRÍPRAVA :

Pripravíme si suroviny na korpusy. Bielky spolu s krupicovým cukrom nad parou vyšľaháme na hustý, tuhý sneh. Následne varechou alebo stierkou zľahka vmiešame práškový cukor a mleté orechy.
 
Na pekáč dáme papier na pečenie (rohy prichytíme kvapkami hmoty), umiestnime šablónu - na klasický veľký pekáč mi vošli akurát dve šablóny vedľa seba. Ja som šablónu prstom jemne zvnútra pomastila olejom, korpusy potom  lepšie išli od formy. Do jednotlivých otvorov som lyžicou vložila kôpky hmoty a následne som ich pomocou stierky rozotrela, zvyšky hmoty som vrátila do nádoby. Chce to cvik, na prvý krát to bolo také ako na prvý krát. Na jednej strane som šablónu prstami opatrne nadvihla a pomaly zdvíhala a korpusy pekne vypadávali zo šablóny. Šablónu som umyla a osušila, a rovnako som pokračovala na druhej polovici pekáča.

Piekla som 15 minút v rúre zohriatej na 100°C, potom som teplotu znížila na 80°C a dopekala som ešte 20 minút. Korpusy som nechala na plechu vychladnúť a až potom som ich opatrne oddelila od papiera na pečenie. 

Na pistáciový krém som zmiešala smotanu s pistáciovou pastou - použite 100% pastu, ktorú je možné kúpiť v obchodoch pre cukrárky alebo na internete, inak to nebude ono. Smotanu zmiešanú s pastou som zahriala a v teplej som rozmiešala posekanú čokoládu. Nakoniec som vmiešala maslo. Zmes som dala do cukrárskeho vrecka s ozdobnou špičkou a nechala som v chladničke zatuhnúť na požadovanú konzistenciu.
 
Na Lotus krém som uvarila cukor s vodou (od bodu varu som varila 6 minút), medzitým som vyšľahala žĺtok s vanilkovým cukrom do peny. Horúci cukrový sirup so postupne zašľahala k žĺtkovej zmesi, všľahala som Lotus krém, Mascarpone a maslo. Opäť cukrárske vrecko a chladnička. 

Keď oba krémy mali konzistenciu akú som potrebovala, naplnila som korpusy.


Na polevu som opäť zmiešala smotanu s pistáciovou pastou, zahriala, rozpustila som v nej bielu čokoládu (pomer 3 diely čokolády a 1,5 dielu smotany), ja som robila od oka, vrecko, chladnička a po zatuhnutí ozdobiť.

Na čoko polevu zahriať smotanu, rozpustiť v nej čokoládu (pomer cca 1:1), vrecko, zachladiť, ozdobiť.


 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára