10. apríla 2022

Pečený losos s výbornou pečenou zemiakovo-zeleninovou zmesou

Okrem vianočného vyprážaného kapra, ktorého miluje u nás celá rodina je losos moja druhá najobľúbenejšia ryba. Oceňujem že nemá kosti, je rýchlo hotový a veľmi variabilný na prípravu. Najčastejšie ho robievam iba na prírodno, aby vynikla chuť jeho jemného mäska. Najčastejšie ho robievam klasicky na panvici na olivovom oleji alebo zdravú verziu v parnom hrnci. 
 
Dnes som zvolila pre mňa premiérovo pečenie v rúre. Do pozornosti dávam najmä dnešnú prílohu - táto zmes zemiakov a zeleniny je ozaj výborná. Ja zeleninu až tak "nemusím", ale túto verziu mám veľmi rada. 
 
POTREBUJEME :
 
čerstvý losos 
zemiaky
mrkva
červená cibuľa
cesnak
čierne olivy
cherry paradajky
olivový olej
soľ
čerstvo mleté korenie
sušený tymián
sušené oregano
citrón

PRÍPRAVA :

Najskôr začneme prílohou. Zemiaky očistíme, umyjeme, pokrájame na menšie kusy (ja som dnes zvolila plátky), ochutíme soľou a korením, pokvapkáme citrónovou šťavou a necháme postáť asi 20-30 minút. Medzitým si očistíme, umyjeme a pokrájame mrkvu, cibuľu a cesnak. Pokrájame olivy a prekrojíme cherry paradajky.

Pekáč pokvapkáme olivovým olejom (2-3 PL), vložíme zemiaky, na kolieska pokrájanú mrkvu, na štvrtiny prekrojenú cibuľu, a strúčiky cesnaku. Množstvo jednotlivých prísad nechám na vás, ja som na 3 porcie použila asi 6 zemiakov, 1 veľkú mrkvu, 3 menšie cibule a asi 6 väčších strúčikov cesnaku. Všetko ešte zľahka osolíme a okoreníme, posypeme sušeným tymiánom a oreganom, premiešame a dáme piecť do rúry vyhriatej na 190°C - pečieme cca 30 minút, za občasného miešania. Po uplynutí tohto času pridáme pokrájané olivy a na polovice prekrojené cherry paradajky, zľahka premiešame a pečieme ešte 10-15 minút.

Lososa pokrájame na porcie, umyjeme, osušíme, potrieme olivovým olejom a položíme kožou dolu na pekáč vyložený papierom na pečenie alebo alobalom, ktorý tiež potrieme olejom. Ochutíme soľou a korením. V rúre vyhriatej na 210-220°C pečieme cca 6-8 minút, podľa hrúbky lososa.  
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára