1. februára 2018

Skvelý voňavý pečený karfiol


Mám veľmi rada takéto jednoduché, chutné, rýchle jedlá - veď komu by sa v dnešnej turbo rýchlej dobe chcelo dlho stáť pri sporáku. Príprava trvala cca 30 minút, recept nie je náročný na suroviny a bonusom je aj množstvo variácií, ktoré môžeme vyskúšať - pri použití rôznych kombinácií korenín. Ja som robila takú indicko-európsku verziu.

S dipom vhodné ako ľahká večera a ak pridáte napríklad zemiakovú kašu, tak budete mať chutný a zdravý obed. 



Na 2 porcie potrebujeme :

400 - 500 g karfiol rozobratý na menšie kúsky
4-5 PL olivový olej
1/2 ČL kurkuma
1/2 ČL karí korenie
1/2 ČL údená sladká mletá paprika
1/2 ČL rímska rasca
1/2 ČL grécke bylinky 
čierna rasca alebo sezamové semienka na posypanie (nemusí byť)
soľ
korenie


Koreniny môžete použiť aj iné, podľa vlastnej chuti.


PRÍPRAVA :

Rúru zohrejeme na 200°C. Umyté ružičky karfiolu vložíme do vriacej osolenej vody a varíme cca 4-5 minút. Scedíme a necháme odkvapkať. Kým sa varí karfiol v menšom pekáči alebo zapekacej nádobe zmiešame olivový olej s koreninami, pridáme scedený karfiol a dobre premiešame, aby sa všetky ružičky obalili v korenistej zmesi. Povrch pokvapkáme olivovým olejom, vložíme do rúry a pečieme 15 - 20 minút. Kým sa karfiol pečie, pripravíme si prílohu. Ja som tentoraz robila na večeru iba s jogurtovým dipom (hustý biely jogurt, soľ, korenie, cesnak a strúhaný parmezán). 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára