3. februára 2018

Grapefruitový koláč


Citrusový koláč som ešte nemala možnosť vyskúšať a zaujala ma aj kombinácia s grapefruitom, ktorú som ešte nikde nevidela, preto to bola pre mňa výzva.

Je to recept pre tých, ktorí nemajú radi presladené koláče, pretože sa tu stretáva chuť kakaového jemne koreneného korpusu a horkastého grapefruitu.




Na formu 12 x 24 cm potrebujeme : 

na cesto 

120 g špaldová celozrnná múka
100 g práškový cukor + na posypanie
1 ČL prášok do pečiva
1/2 vanilkový cukor
1 PL kakao
štipka soli
1/4 ČL mleté čierne korenie (nie je podmienkou)
50 ml rastlinný olej
cca 0,5 - 1 dl mlieko 
1 biely jogurt (ja som mala balenie 140 g)

+

1 ružový grapefruit
2 PL krupicový cukor
1 PL voda
1/2 ČL olej

Príprava :

Grapefruit očistíme (aj od bielej šupky) a pokrájame na plátky hrubé cca 1 cm. Krupicový cukor, vodu a 1/2 ČL oleja zvaríme na sirup (stačí aby sa cukor rozpustil). Sirup dáme na dno formy a naň položíme plátky grapefruitu.

Na cesto zmiešame preosiate suché prísady (múka, cukor, prášok do pečiva, kakao, vanilkový cukor, soľ a korenie - ak ho použijeme). Pridáme olej, mlieko a jogurt a vypracujeme hladké cesto (ak by bolo príliš husté, pridáme mlieko). 

Cesto nalejeme na grapefruity, uhladíme stierkou a dáme do rúry vyhriatej na 180°C. Pečieme cca 20 - 25 minút (vyskúšame špajdľou). Ja som piekla v silikónovej forme, ktorej boky som jemne potrela olejom.

Ak budete piecť v tortovej forme (priemer 26 cm) množstvo surovín zdvojnásobte.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára