4. februára 2018

Bravčová panenka Wellington


Na toto jedlo som sa chystala hádam aj dva roky, ale stále som to odkladala, pretože sa mi recept zdal príliš zložitý. Ale stále som naň musela myslieť a nakoniec bol dnes ten deň "D".

Originál Wellington sa robí s pravou hovädzou sviečkovicou, ale keďže som si nebola istá či sa to podarí, zvolila som bravčovú panenku, ktorá sa rovnako ako pravá sviečková hodí na minútkovú úpravu a nepotrebuje veľa času na pečenie.

Ako predlohu som zvolila recept Gordona Ramseyho. Nakoniec som zistila, že príprava nie je až taká zložitá ako sa mi zdalo. Recept sa vydaril na prvý krát a jedlo chutilo výborne. Takže ak chcete niekoho prekvapiť, alebo chcete pripraviť slávnostný obed či večeru, smelo do toho.





Na 2 porcie potrebujeme :

bravčovú panensku (cca 20 cm kúsok)
150 g šampiňóny
cca 10 kusov varených alebo pečených gaštanov (nemusí byť)
4-8 plátkov sušenej šunky (odporúčam Schwarzwaldskú šunku)
20 g maslo
100 - 120 g lístkové cesto 
1 vajce
soľ
korenie
dijonská horčica

PRÍPRAVA :

Najskôr si pripravíme šampiňónovú fáš, ktorou obalíme mäso - šampiňóny spolu s gaštanmi rozmixujeme a na masle orestujeme, aby sa vydusila voda. Ochutíme soľou, korením a necháme vychladnúť.

Bravčovú panenku odblaníme, ochutíme soľou, korením a na rozpálenej panvici na masle sprudka opečieme zo všetkých strán, aby sa mäso zatiahlo. Necháme vychladnúť. Potrieme zo všetkých strán dijonskou horčicou, ktorá dodá mäsku chuť.

Na stôl dáme potravinársku fóliu, na ňu rozložíme sušenú šunku buď v jedno rade alebo v dvoch pod sebou - podľa veľkosti mäsa (ja som použila prosciutto crudo, ale zle sa s ňou robilo - plátky bolí príliš tenké, lepšia bude Schwarzwaldská šunka alebo iná podobná, ktorá má troška hrubšie plátky). Na šunku rovnomerne rozotrieme šampiňónovú zmes, položíme mäso, a pomocou fólie zrolujeme do čo najpevnejšieho valčeka. Zabalíme do fólie a odložíme do chladničky aspoň na pol hodinu.

Lístkové cesto rozvaľkáme na hrúbku cca 1,5 - 2 mm, položíme mäso, ktoré sme vybrali z fólie, a zabalíme čo najpevnejšie do úhľadného valca tak, aby nikde nebol žiadny otvor. Znovu zabalíme do fólie a dáme do chladničky cca na hodinu.

Zabalenú panenku vyberiem z chladničky, preložíme na pekáč vyložený papierom na pečenie, potrieme rozšľahaným vajíčkom, a dáme do rúry vyhriatej na 185-190°C piec cca na 20 - 25 minút podľa veľkosti mäsa aj podľa toho, ako chcete mať panenku prepečenú. Ja som mala takú stredne hrubú panenku a piekla som cca 22 minút, a bola tak na knap - veľmi jemne ružová a šťavnatá. Ako príloha sa hodia najviac zemiaky alebo zelenina, prípadne hríbová omáčka.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára