6. februára 2018

Banánovo - orechové košíčky na rýchle zjedenie

Určite to tiež poznáte - doma vám zostanú zbytky surovín a je vám ľúto ich vyhodiť. Na mňa z košíka pozeral prezretý banán, ktorý už nikto nechcel zjesť, v chladničke zostal zvyšok avokáda z raňajok a v skrinke sa povaľovali datle od sviatkov - tak čo s tým ? 

Spomenula som si na korpus, ktorý som už pár krát v minulosti robila, tak som ho trocha upravila tak, aby som využila všetky suroviny a vznikla taká zdravšia maškrta bez cukru na rýchle zjedenie. 



Na 4 košíčky priemeru 5 cm potrebujeme :

na korpus

50 g datle
1 kopcovitá PL kokosový olej
60 g mleté orechy alebo mandle 

na krém

1 malý alebo 3/4 väčšieho banánu
1/2 avokádo (ak nemáte dajte iba banán)
2-3 PL javorový sirup
1 kopcovitá PL kokosový olej
1 kopcovitá PL kakao

okrem toho škorica alebo perníkové korenie na posypanie

PRÍPRAVA :

Najskôr si pripravíme krém, ktorý potrebuje stuhnúť - jednoducho zmixujeme všetky suroviny a dáme stuhnúť do chladničky. Ak nemáte avokádo, výborný je aj zo samotného banánu a bude sladší.

Suroviny na korpus zmixujeme na kompaktnú lepkavú hmotu (môžete použiť aj iné sušené ovocie, alebo ak máte viac banánov tak namiesto sušeného ovocia iba banán a orechy, výborná je aj kombinácia orechy a kokosová múčka - korpus bude sladší). Hmotu natlačíme do vhodných formičiek, na dno aj boky, v hrúbke cca 1,5 - 2 mm (ja som použila malé keramické misky priemeru 5 cm) a dáme stuhnúť do mrazničky.

Košíčky vyberieme z mrazničky, minútku necháme povoliť a vylúpneme z formičiek. Naplníme krémom, ozdobíme podľa fantázie.








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára