17. februára 2018

Jelení gulášik s ovsenou knedľou

Muž priniesol domov od kamaráta kus jelenieho plecka, z ktorého sa veľmi nedali krájať medailónky, tak som sa rozhodla urobiť fajnový, voňavý jelení gulášik.

Nemám nejaký presný recept, varím viac-menej intuitívne, takže aj ten istý guláš vždy chutí trocha inak, pretože niekedy niečo pridám a niekedy zasa uberiem, a aj napriek tomu je to k môjmu počudovaniu vždy chutné.

Ako prílohu som tentoraz zvolila zdravšie knedlíky z ovsených vločiek 
a jogurtu, ktoré som robila premiérovo podľa receptu od kamarátky Andrejky, recept som iba doplnila o bylinky - a určite som ich nerobila posledný krát, 
pretože sú super rýchlo hotové, chutné a zdravšie ako klasické.





Potrebujeme :

na guláš

cca 1 kg jelenie plecko, očistené od blán 
2 PL olivový olej 
30 g slanina
2 ks veľká cibuľa
1-2 strúčiky cesnak
2/3 plechovky lúpané paradajky (alebo pasírované paradajky)
1 ČL pikantný džem (ríbezľa, malina - ak nechcete nemusíte dať)
cca 1 - 1,5 dl červené víno
cca 250 ml zeleninový vývar
2 ks bobkový list
5 ks sušená borievka
1 PL (kopcovitá) mletá červená paprika
soľ
korenie
čerstvý príp. sušený tymián 

na knedlíky 

170 g ovsené vločky (ja používam jemné)
150 g biely neochutený jogurt
3 celé vajíčka
bylinky (tymián, oregano)
soľ

PRÍPRAVA :

Umyté, osušené, odblanené mäso pokrájame na väčšie kocky, osolímem okoreníme, pridáme časť oleja a necháme pri izbovej teplote také 2-3 hodiny odležať. Cibuľu, cesnak a slaninu pokrájame na menšie kúsky. 

V širšom hrnci na rozpálenom oleji orestujeme pokrájanú cibuľu spolu so slaninou, pokiaľ nie je cibuľa mäkká. Pridáme mäso, necháme pár minút opekať, aby sa zo všetkých strán zatiahlo, pridáme papriku, premiešame, pár sekúnd opekáme, pridáme víno, premiešame a necháme vydusiť alkohol (4-5 minút). Pridáme lekvár, borievky, bobkové listy, lúpané paradajky, bylinky, soľ, premiešame, necháme pár minút prevariť, prilejeme vývar, znovu premiešame, prikryjeme a necháme na strednom plameni prebublávať pokiaľ nie je mäsko mäkké, občas premiešame - ja som dnes varila niečo cez 2 hodiny.

Na knedlíky zmiešame v mise všetky suroviny a necháme pár minút odležať, aby vločky nasali tekutinu. Mokrými rukami robíme guľky alebo gule, a vložíme do vriacej osolenej vody. Varíme 5 - 10 minút, podľa toho aké veľké knedlíky sme robili - ja som zvolila väčšie, aby sa dali pokrájať. Dnes som knedlíky skúšala prvý krát, nabudúce skúsim bielky vyšľahať do snehu a pridať v tejto podobe, uvidím čo to urobí s konzistenciou knedlíkov.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára