3. februára 2018

Zapečený kozí syr

Milujem zdanlivo nesúrodé kombinácie. A v poslednom čase čoraz častejšie kombinujem ovocie so slanými chuťami a to som si doteraz myslela, že to nemám rada - ale musím povedať, že aj v tomto recepte chute spolu ladia výborne.

Recept na toto chutné a efektné jedlo, ktorým zabodujete u členov rodiny aj u hostí - som našla v časopise Apetit veggie a mierne som ho upravila podľa stavu našich zásob.



Na 2 porcie potrebujeme :

2 kusy kozí syr (čerstvý alebo s bielou plesňou, prípadne hermelín)
2 blumy alebo 4-6 väčších sliviek
1 PL bieleho balzamikového octu (ja som použila ryžový)
1 ČL dijonská horčica
soľ
korenie
2 PL med
1 plátok celozrnný (alebo biely) toastový chleba
25 g vlašské orechy
25 g maslo izbovej teploty
1 ČL hnedý cukor
2 PL olivový olej
1/2 červená cibuľa
rukolu
mandle alebo iné oriešky na posypanie

PRÍPRAVA :

Cibuľu pokrájame nadrobno a opečieme na polovici oleja do sklovita. Odstavíme z plameňa, pridáme ocot, horčicu, 1 PL medu, soľ a korenie, premiešame a odložíme bokom. Rukolu umyjeme a necháme odkvapkať. Na panvičke nasucho opečieme mandle alebo iné oriešky a odložíme. Blumy alebo slivky umyjeme, osušíme a pokrájame na tenké plátky.

Toastový chlieb pokrájame na kocky a spolu s vlašskými orechmi rozmixujeme. K zmesi pridáme maslo a druhú časť medu, soľ, korenie a zmiešame na pastu. Pastu rovnomerne navrstvíme na kozí syr (ja som mala čerstvý v podobe malého valčeka, preto mám dva kúsky, ideálny by bol vo veľkosti hermelínu, ktorý by tiež bol vhodný na zapekanie), dáme na pekáč a v rúre pod zohriatym grilom opekáme, pokiaľ krusta nezačne chytať zlatistý nádych - trvá to iba pár minút, treba odsledovať. 

Na tanier rozložíme blumy, do stredu dáme zapečený syr, na blumy dáme rukolu, pokvapkáme dresingom a posypeme opečenými orieškami - ja som pridala aj posekané natural pistácie. Výborné predjedlo alebo raňajky či olovrant.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára