11. februára 2018

Rolovaná torta


Mám rada zaujímavé recepty a túto tortu som chcela vyskúšať už dávnejšie. Korpus sa nepečie klasicky v tortovej forme, ale torta sa robí z pruhov cesta upečeného na plechu.

Ja som zvolila kakaové cesto bez múky, pretože toto cesto je jemnejšie, nie je príliš hutné od múky, teda sa s ním pri rolovaní lepšie pracuje - ale pokojne môžete zvoliť  napríklad svoje obľúbené piškótové cesto, iba by nemalo byť príliš hrubé a suché, aby sa pri rolovaní nelámalo. Krém môžete tiež použiť podľa svojej chuti.


-
Na tortu s priemerom cca 20 cm potrebujeme :

cesto


6 vajec (žĺtky a bielky oddelene)
6 PL (zarovnaných) krupicový cukor (asi 80 g)
3 PL (zarovnané) kakao
1/2 prášok do pečiva

krém


250 g Mascarpone

150 g Lučina
0,5 dl sladká smotana
1 ČL (zarovnaná) mletá Bourbon vanilka
1 roztopená biela čokoláda
čerstvé alebo mrazené ovocie, prípadne scedený kompót
3-4 PL džem

poleva


70 g horkej čokolády

1 ČL kokosového oleja





PRÍPRAVA :


Bielky s polovicou cukru a štipkou soli vyšľaháme na tuhý sneh. Postupne vmiešame žĺtka zmiešané so zvyšným cukrom a kakao zmiešané s práškom do pečiva. Cesto rovnomerne rozotrieme na plech vystlaný papierom na pečenie. Upečieme v rúre vyhriatej na 185°C - pečieme cca 15-20 minút (každá rúra pečie inak). Z upečeného cesta stiahneme papier na pečenie, prikryjeme druhým papierom a necháme vychladnúť.

Krém som pripravila zmiešaním všetkých surovín. Do rozpustenej čokolády som najskôr zamiešala trocha krému, aby hneď po pridaní do krému nestuhla a nevytvorila hrudky.

Upečený plát som natrela džemom, následne krémom, rozložila som ovocie (ja som použila mrazené višne a čučoriedky, ktoré som nechala rozmraziť a otiecť z prebytočnej vody). Takto pripravený plát som po dĺžke pokrájala na 4 rovnako široké pruhy. Ovocie bude lepšie menšie, veľké kusy sa budú neskôr zle krájať.



Zobrala som si pevnú podložku, opatrne som zrolovala prvý plát, položila som ho do stredu podložky a postupne som prirolovala zvyšné pláty. Zvyškom krému som potrela vrch a boky torty a odložila som ju na 3 hodiny stuhnúť do chladničky. Nakoniec som ju poliala čokoládou a ozdobila posekaným liofylizovaným ovocím, sekanými pistáciami a štipkou kokosovej múčky.









TIP :

Ak chcete veľkú tortu (alebo vysokú), treba suroviny zdvoj alebo až strojnásobiť.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára