18. februára 2018

Šťavnatý ovsený koláč s ovocím

Je nedeľa a zažiadalo sa nám niečo sladké. A keďže sa snažíme stravovať trošku zdravšie - teda najmä obmedziť bielu múku a cukor, zvolila som takýto zdravší, ale napriek tomu chutný koláčik.

Je to upravená verzia koláča, ktorý je tu už uložený (ovseno-jablkový koláč s malinami) - dnes som upravila pomery surovín na menšiu formu a pridala som do cesta mak a ovocie, ktoré chuťovo super doplnili ovseno-jablkové cesto.



POTREBUJEME (na formu 12 x 24 cm) :

2 vajíčka (žĺtky a bielky oddelene)
400 g nahrubo postrúhané jablká
80 g jemné ovsené vločky
40 g brezový cukor (xylitol)
30 g mletý mak 
40 g kokosová múka 
3/4 balíčka prášok do pečiva
1 zarovnaná ČL mletá Bourbon vanilka alebo 1 vanilkový cukor
šťava z 1/2 citróna
štipka soli
1 ČL škorica alebo perníkové korenie
1 hrsť čerstvé alebo mrazené ovocie (ja som použila čučoriedky a višne)

PRÍPRAVA :

Z bielkov a štipky soli vyšľaháme tuhý sneh. Žltka zmiešame s cukrom a práškom do pečiva. K žĺtkovej zmesi sa stáleho miešania pridáme vločky, múku, vanilku alebo vanilkový cukor, mak, citrónovú šťavu, jablká a nakoniec jemne vmiešame sneh z bielkov. Rovnomerne navrstvíme do formy (ja používam silikónovú, ktorú iba jemnučko pomastím, ak použijete kovovú asi by som ju aj vysypala napríklad strúhaným kokosom). Vrch posypeme posekanými orechmi alebo mandľami. Pečieme v rúre zohriatej na 190°C cca 40 minút (skúsime špajdľou, pretože každá rúra pečie inak - ja som piekla presne 40 minút). Ja som piekla vo forme, kde spodok koláčika je po upečení hore, preto som po upečení a vychladnutí potrela lekvárom a posypala som dodatočne opečenými mandľami, pistáciami a štipkou kokosovej múčky.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára