28. apríla 2018

Čokoládové tartaletky s matcha čajom





Milujem čokoládu a páči sa mi aj tvar týchto mini tortičiek, preto je jasné, že  tento extra čokoládový recept, ktorý som videla v nejakom časopise som musela vyskúšať. A oplatilo sa - boli ozaj skvelé - tá lahodná chuť čokoládovo-kávovej ganache v chrumkavom čokoládovom korpuse bola 😋😋😋.





Na 8 kusov (formička s priemerom 10 cm) potrebujeme :

na korpus

2 žĺtky
140 g rozpustené vychladnuté maslo
70 g práškový cukor
170 g hladká múka
40 g kakao
citrónová kôra
štipka soli

na plnku

350 ml sladká smotana
200 g horká čokoláda (aspoň 60-65 % kakaa) 
1 PL med
1/2 ČL instantná káva (prášok)
1 ČL škorica
50 g maslo

na ozdobenie

sladká smotana
matcha čaj


PRÍPRAVA :

Na korpus spracujeme všetky suroviny (najskôr v mise a potom na vhodnej podložke) do kompaktného cesta, ktoré zabalíme do fólie a odložíme na 30 minút do chladničky. Formičky jemne potrieme maslom. Rúru zohrejeme na teplotu 180°C. Stuhnuté cesto rozdelíme na 8 častí, a rovnomerne natlačíme do jednotlivých formičiek. Cesto popicháme vidličkou (alebo dáme papier na pečenie a zaťažíme suchou fazuľou) a pečieme v rúre zohriatej na 180°C rúre cca 12 minút. Necháme vychladnúť a vyberieme z formičiek.

Na plnku zohrejeme sladkú smotanu s medom, kávou a škoricou po bod varu, odstavíme z ohňa, pridáme nalámanú čokoládu, necháme 1-2 minúty postáť a rozmiešame na hladký krém. Následne rozdelíme do jednotlivých vychladnutých korpusov a dáme zatuhnúť do chladničky. Po stuhnutí ozdobíme vyšľahanou šľahačkou (smotanu zmiešame s matcha čajom a vyšľaháme). Ja som  si to uľahčila - použila som čistú šľahačku a matcha čaj som použila iba na posypanie.

Po vybratí z chladničky treba rátať s tým, že korpus je tuhší, ale nie je problém hrotmi dezertnej vidličky ho rozlomiť - je krehký a chrumkavý.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára