22. apríla 2018

jablkovo - škoricový koláč



Jablkové koláče patria medzi naše najobľúbenejšie. A keďže bolo potrebné minúť posledných pár jabĺk z minuloročnej úrody, rozhodla som sa upiecť môj obľúbený jablkový koláč z cukrárne, ktorý som sa chystala vyskúšať už veľmi dlho, a tak som sa do toho nakoniec pustila. 

Ešte to chce do dokonalosti dotiahnuť krém (myslím si, že ten v cukrárni je iba osladená šľahačka), ale výsledok aj tak predčil moje očakávania - ja tú škoricovo-jablkovú chuť jednoducho milujem. Koláčik je svieži, nepresladený - jednoducho mňamka 😋😋😋.

Ja som robila do formy s priemerom 20 cm - to aby sme príliš nepribrali 😁😁, ale cesto je dosť vysoké, takže nabudúce použijem väčšiu formu - s priemerom 22-24 cm.





Na formu s priemerom 22-24 cm potrebujeme :

cesto

2 vajíčka (žĺtky a bielky zvlášť)
90 g krupicový cukor
3 PL horúca voda
1/2 prášok do pečiva
100 g hladká múka

na krém

125 g Mascarpone
1 kopcovitá PL Lučina
1 kopcovitá PL práškový cukor
mletá Bourbon vanilka (alebo vanilkový extrakt či vanilkový cukor)

na jablkovú zmes

3 väčšie jablká
1/2 dl voda
2 ČL korenia "Jablkový závin" alebo "Perníkové korenie"
1 ČL škorica
1 ks tortové želé číre (na 250 ml tekutiny)
250 ml vody


PRÍPRAVA :

Na cesto vymiešame do peny žĺtky s cukrom, pridáme horúcu vodu a nakoniec múku zmiešanú s práškom do pečiva. Cesto rovnomerne rozotrieme do tortovej formy, ktorej dno vyložíme papierom na pečenie. Pečieme v rúre zohriatej na 180°C asi 10-12 minút. Korpus necháme vychladnúť vo forme, opatrne obrežeme okraje a vyberieme.

Na krém zmiešame všetky suroviny a natrieme na korpus - dáme do chladničky zatuhnúť.

Jablká očistíme a nahrubo postrúhame. Dáme do hrnca, pridáme vodu, škoricu a korenie "Jablkový závin", ktoré dodá tú správnu vôňu (je to zmes mletej škorice, badiánu, hrebíčka, zázvoru, citrónovej trávy a vanilínového cukru). Podusíme asi 5-7 minút - jablká by si mali zachovať konzistenciu, iba by mali jemne zmäknúť. Jablká necháme vychladnúť.

Želatínu pripravíme podľa návodu (ale nedávame cukor) - pridáme 250 ml vody, trocha korenia Jablkový závin, ktoré obsahuje aj vanilínový cukor.

Vychladnuté jablká rovnomerne rozotrieme na krém a zalejeme vlažnou želatínou. Dáme do chladničky stuhnúť. Ozdobíme podľa vlastnej fantázie a podávame.




NIEČO NAVYŠE : 

Ak chcete robiť na plech, suroviny zdvojnásobte. 
Namiesto Mascarpone krému je možné použiť iba vyšľahanú sladkú smotanu s cukrom a stužovačom.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára