21. apríla 2018

Celozrnné cibuľovo-slaninové špaldové bagetky

Po dlhšej dobe som sa rozhodla upiecť domáce pečivo - zvolila som bagetky z celozrnnej špaldovej múky, obohatené opraženou cibuľou a slaninou. Ešte som chcela pridať sušené paradajky, ale akosi som zabudla 😁 Podobný recept som kedysi dávno robila z bielej múky vo forme chlebíka, tak som sa inšpirovala. A nakoniec aj bez sušených paradajok chutili bagetky výborne, ale určite vyskúšam aj túto verziu - a aj s olivami by mohli byť super.



Na 6 kusov stredne veľkých bagetiek potrebujeme :

2 dl teplá voda
300 g celozrnná špaldová múka
1/2 ČL soľ
5 g sušené droždie
1 cibuľa
oravská slanina podľa chuti
2 sušené paradajky 
olivový olej
1/2 ČL krupicový cukor

PRÍPRAVA :

Cibuľu, slaninu a sušené paradajky (ja používam z vreckúška - dehydratované) pokrájame na malé kúsky. Na panvici necháme rozpustiť cukor, pridáme cibuľu, trocha olivového oleja a cibuľu opečieme do hneda. Slaninu opečieme. Necháme vychladnúť.

V mise zmiešame múku, droždie, soľ a vodu. Cesto necháme kysnúť 2 hodiny na teplom mieste. Po 2 hodinách pridáme cibuľu, slaninu a sušené paradajky, premiesime a na pomúčenej podložke robíme bagetky. Preložíme na pekáč s papierom na pečenie. Pečieme v rúre zohriatej na 220°C 20-25 minút.




NIEČO NAVYŠE :

Ak nespotrebujete všetky bagetky, odporúčam ich po vychladnutí skladovať vo vrecúšku v mrazničke. Po rozmrazení v mikrovlnke boli takmer ako čerstvo upečené.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára