21. apríla 2018

Mäsové guľky plnené mozarellou

S pribúdajúcou teplotou nám priamo úmerne pribúda aj práce na záhrade, preto som hľadala recept, ktorý by som si mohla predpripraviť, a po príchode zo záhrady rýchlo dokončiť - voľba padla na tieto skvelé plnené guľky s mletého mäsa, ktoré som doplnila o mrkvové pyré a pečené zemiačiky.
A nakoniec z toho vzišlo skvelé, chutné jedlo.



 Na 3-4 porcie potrebujeme :

500 g mletého mäsa (ja som použila hovädzie)
1 vajíčko
soľ
korenie
mozarellu (použila som vo forme guliek)
korenie Gyros
mletá sladká paprika
1 strúčik cesnak
2 PL strúhanka
2 PL olivový olej
2-4 zemiaky podľa veľkosti
cherry paradajky (podľa počtu guliek)
50 g strúhaný parmezán
150 ml smotana na varenie
1 PL horčica

na pyré

konce zo zemiakov 
mrkvy
soľ
korenie
muškáový oriešok
maslo
smotana na varenie



PRÍPRAVA:

Z mäsa, vajíčka, prelisovaného cesnaku, soli, korenia, Gyros korenia a strúhanky vypracujeme zmes na guľky. Rozdelíme na toľko dielov, koľko chceme guliek (mne vyšlo 9 stredne veľkých guliek). Do každej guľky zabalíme jednu guľku mozarelly. Guľky ukladáme vedľa seba na pekáč potretý 1 PL olivového oleja. Medzi guľky aj okolo nich ukladáme polovice koliesok zemiakov (odporúčam pokrájať na tenšie plátky ako mám ja, pretože tie medzi guľkami sa neprepiekli). Pofŕkame zvyškom olivového oleja a v rúre zohriatej na 190°C pečieme 20 minút. 

Po uplynutí času pridáme smotanu rozmiešanu s horčicou a mletým čiernym korením, polovice cherry paradajok a posypeme strúhaným parmezánom. Pečieme ešte 15-20 minút podľa veľkosti guliek.

Pokiaľ sa pečú guľky so zemiakmi urobíme si pyré. Konce zo zemiakov a očistenú mrkvu pokrájame na malé kúsky (aby sa rýchlo uvarili) a v osolenej vode uvaríme domäkka. Scedíme a rozmixujeme s maslom a smotanou na hladkú kašu. Ochutíme soľou, korením a strúhaným muškátovým orieškom. A môžeme podávať - chutilo to ešte lepšie ako to vyzeralo. 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára