17. apríla 2018

Jahodový šalát s mozarellou


Blíži sa sezóna sladkých, šťavnatých, voňavých jahôd - už sa nemôžem dočkať, dúfam, že sa nám niečo na záhradke urodí - ale pokiaľ sa tak stane, občas kúpim jahody v obchode, ktoré síce nie sú úplne ako tie na slnku dozreté zo záhradky, ale potešia. 

Kúpila som aj cez víkend, ale pomerne rýchlo sa kazia, takže som dnes rozmýšľala čo s nimi - a spomenula som si na "slaný" šalát s jahodami, ktorý som kedysi dávno robila. 

A ako tradične som použila to čo chladnička aktuálne ponúkla a vznikla tak zasa iná varianta šalátu - ale rovnako chutná. Tak ak sa nebojíte experimentovať, neváhajte a vyskúšajte.




Potrebujeme :

čerstvé jahody 
listový šalát (rímsky alebo ľadový)
červenú cibuľu
mozarellu
soľ
čerstvo mleté čierne korenie
nasucho opečenú sušenú šunku alebo mäsitú oravskú slaninu

na zálievku : 

balzamikovú redukciu, 
med, 
ryžový ocot, 
kvapku chilli omáčky alebo štipku chilli korenie (voliteľné)


Množstvo použitých surovín nechám na každom z vás. Ja som na jednu porciu použila 2 veľké maxi jahody, 2 guľky mini mozarelly, asi 6 listov šalátu (mala som mini šalát), 1/2 malej červenej cibule, 1 plátok oravskej slaniny, 1/3 ČL medu, 1/2 ČL balzamikovej redukcie, 1/2 ČL ryžového octu (zálievky netreba veľa, aby neprebila chuť jahôd).


PRÍPRAVA :

Jahody umyjeme, osušíme a pokrájame na ľubovoľné tvary. Šalát umyjeme, osušíme a natrháme na menšie kúsky, rovnako natrháme mozarellu. Červenú cibuľu očistíme a pokrájame na maličké kúsky. Sušenú šunku alebo slaniny pokrájame na malé kúsky a nasucho na panvici opečieme do chrumkava - ak použijete slaninu, odporúčam odsať prebytočný tuk.

Jahody zľahka zmiešame so šalátom, pridáme mozarellu, pokrájanú cibuľu, ochutíme soľou (iba jemnučko), korením, pokvapkáme zálievkou a posypeme opraženou sušenou šunkou alebo slaninou. 

Vhodné ako ľahká večera alebo olovrant.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára