13. decembra 2017

Orechové mini rolky


Na tento recept som natrafila úplnou náhodou pri hľadaní iného receptu a keďže sa mi zdal zaujímavý, tak som ho vyskúšala. Orechovú plnku som doplnila o škoricu a vanilkový cukor som vymenila za mletú Bourbon vanilku. Rolky sú výborné, krehké, chuť orechovej náplne je lahodná, určite budem ešte robiť, ukladám medzi NAJ recepty.


autor : chillin.sk ... takto mali vyzerať

Na 40 - 45 kusov potrebujeme :

cesto

100 g maslo
100 g krémový syr (Mascarpone, Philadelphia)
50 g kryštálový cukor
1 žĺtko
225 g hladká múka
štipka soli
kôra z 1 citróna

náplň

175 g mleté vlašské orechy
1 bielok
1 vanilkový cukor alebo mletá vanilka
mletá škorica podľa chuti
1 kopcovitá PL práškový cukor + na posypanie

Príprava :

Maslo s cukrom vyšľaháme do peny, pridáme žĺtok, syr, citrónovú kôru, múku a vypracujeme hladké a pružné cesto, ktoré zabalíme do fólie a dáme na 30 minút odpočinúť do chladničky. 


Pokiaľ cesto odpočíva pripravíme si plnku - bielok s cukrom a vanilkovým cukrom alebo vanilkou vyšľaháme na pevný sneh, pridáme orechy a škoricu a vymiešame plnku.


Po uplynutí času vyvaľkáme na pomúčenej podložke na hrúbku cca 2-3 mm. Okrúhlou formičkou vykrojíme kolieska s priemerom cca 6 cm. Z plnky odoberáme kúsky, urobíme z nich malý valček, položíme do stredu kolieska, okraje preložíme cez seba a vidličkou pritlačíme. Rukou vyformujeme boky do rovného tvaru. Ukladáme na pekáč vyložený papierom na pečenie a v rúre vyhriatej na 200°C pečieme do ružova (cca 12-15 minút). Pocukrujeme. 


.. pred pečením vyzerali super


.. po upečení sa mi stratil vzor od vidličky a trocha narástli, ale chuť bola skvelá





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára