3. decembra 2017

Plnené mandľové hviezdičky

Každý rok okrem tradičných receptov skúšam aj nové maškrty. Tento rok som namiesto klasických lineckých zlepovaných koláčikov zvolila variantu z celozrnnej, špaldovej a mandľovej múky.

Nakoniec som robila z polovice klasické mandľové a do druhej polovice som pridala kakao, aby bola ponuka na tanieri pestrejšia. A každé som plnila iným domácim lekvárom - bledé marhuľovým a kakaové ríbezľovým. Po upečení som chutnala a sú výborné, chutia mi viac ako klasické linecké.




Na cca 45 - 55 kusov (podľa hrúbky a veľkosti formičky) potrebujeme :

150 g celozrnná pšeničná múka
150 g špaldová múka (celozrnná alebo klasická)
100 g mandľová múka (alebo mleté mandle bez šupky)
100 g hnedý cukor (rozmixovaného)
štipka soli
200 g maslo
1/2 ČL mletá škorica
2 žĺtky
džem
čokoláda na zdobenie

Ak chceme aj kakaovú verziu tak rozdelíme cesto na dve časti (alebo robíme od začiatku v dvoch misách, v každej z polovice surovín) a v jednej časti nahradíme 1 kopcovitú PL múky kakaom.

PRÍPRAVA :

V mise zmiešame múku, cukor, mandle a soľ. Pridáme povolené maslo pokrájané na menšie kúsky, žĺtky a škoricu. Rukami spracujeme na cesto, zabalíme do mikroténového vrecka a dáme na pol hodinku do chladničky. Následne na pomúčenej doske vyvaľkáme na hrúbku 2-3 mm, vykrajujeme hviezdičky (polovicu plných a polovicu s vykrojeným stredom). Ukladáme na pekáč vystlaný papierom na pečenie. Pečieme 10 minút v rúre vyhriatej na 180°C. Necháme vychladnúť na mriežke, zlepujeme džemom a ozdobíme rozpustenou čokoládou alebo podľa vlastnej fantázie a vkusu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára