16. decembra 2017

Malé nepečené sladké chuťovky


Nepečené sladkosti pripravujem veľmi rada, pretože sú chutné, rýchlo hotové, nenáročné na prípravu a efekt je zaručený.


1. Banánové jednohubky alebo banán v čokoláde


Táto maškrta je u nás úplne NAJ - kombinácia sviežeho banánu a čokolády + vláčne piškóty tvoria dokonalú harmóniu chutí, mohli by sme ju jesť celé sviatky a aj po nich.

Potrebujeme :

okrúhle piškóty 
banány
čokoláda
kokosový olej alebo iný tuk (do čokolády)
drobné ozdoby (nemusia byť)
špáradlá
papier na pečenie

Príprava :

Extrémne jednoduchá príprava a neskutočne úžasná chuť. Banány ošúpeme a pokrájame na kolieska hrubé cca 3 mm. Medzi dve piškóty vložíme koliesko banánu, jemne pritlačíme, do stredu zapichneme spáradlo a namočíme do čokolády roztopenej s kokosovým olejom alebo iným vhodným tukom a do hladka vymiešanej. Ukladáme na vhodný podnos s papierom na pečenie, môžeme ale nemusíme ozdobiť podľa vlastnej fantázie a dáme stuhnúť do chladničky. Uchovávame v chladničke.




2. Plnené datle


Tieto som skúšala prvý krát a je to druh takej zdravšej maškrty, teda v závislosti od toho čím ich naplníte.

Potrebujeme :

datle (odporúčam väčšie a mäkšie - ja som dostala v Tesco kúpiť 500g balenie  
         označené ako čerstvé datle - sú výborné, iné ani nebudem kupovať)
čokoládu a kokosový olej na obalenie
sekané oriešky, pistácie, mandle na ozdobenie
papier na pečenie 

na plnku :  oriešky, arašidové maslo, Salko, piškóty alebo keksy, ...

Príprava :

Datle vykôstkujeme - ja ostrým špicatým nožom narežem na jednej strane datlu a vylúpnem kôstku. Do otvoru natlačím plnku (zmiešané arašidové maslo alebo Salko s rozmixovanými piškótami, arašidovú zmes som osladila troškou javorového sirupu) alebo iba nasekané oriešky či celú mandľu a v dlaniach pogúľam ako valček aby zostal zachovaný pekný tvar. Namáčame v čokoláde rozpustenej s kokosovým alebo iným tukom, odkladáme na papier na pečenie, ozdobíme podľa fantázie a necháme v chladničke stuhnúť. Skladujeme v chladničke.





3/ Salkové guľôčky


Tie som robila ako "z núdze cnosť", pretože mi zostalo Salko z iného receptu a zistila som, že sú chuťovo veľmi dobré.

Potrebujeme :

Salko (klasické, nie karamelové)
rozmixované piškóty alebo sušienky
kokosovú múčku
mandle (nemusí byť)

Príprava :

Salko zmiešame s rozmixovanými sušienkami a kokosovou múčkou na kompaktnú hustú hmotu (ak chcete zdravšiu verziu použite iba kokosovú múčku). Z hmoty robíme guľky, môžeme do stredu vložiť mandľu, obalíme v kokosovej múčke. Skladujeme v chladničke.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára