12. decembra 2017

Lahodná krémová polievka zo stonkového zeleru



Túto polievočku mám veľmi rada, pretože je chutná a jednoduchá na prípravu.
Inšpirovala som sa receptom z internetu, ktorý som jemučko doťukla podľa svojej chuti - pôvodná verzia bola veľmi jemná, takmer bez chuti, tak som pridala kvapku octu - ak máte radi jemnú chuť, nemusíte ho pridať.






Na 3-4 porcie potrebujeme : 

200-250 g stonkový zeler
100 g zemiaky
1,25-1,5 l zeleninový vývar 
20 g maslo
1 šalotka alebo menšia cibuľa
soľ
čerstvo mleté korenie
ocot podľa chuti (ja dávam cca 1 PL)
slanina alebo sušená šunka na dekoráciu 


Príprava :

Stonkový zeler umyjeme, osušíme a pokrájame na mesiačiky hrubé cca 2-3 mm. Šalotku alebo cibuľu očistíme a pokrájame na malé kúsky. Zemiaky očisíme a pokrájame na menšie kúsky. Vývar zohrejeme alebo použijeme čerstvý. V hrnci na miernom plameni rozpustíme maslo, pridáme pokrájanú šalotku (cibuľu) a pokrájaný zeler, minútku opekáme, prikryjeme a na miernom ohni dusíme 10 minút - zeler a cibuľa nesmú byť hnedé. Po 10 minútach pridáme pokrájané zemiaky, teplý vývar, ochutíme korením, premiešame a prikryté varíme 30 minút. Rozmixujeme a prepasírujeme, pretože stonkový zeler má dlhé vlákna, ktoré sa úplne nerozvaria. Dochutíme soľou, korením a octom, minútu povaríme a podávame s plátkom do chrumkava opečenej slaniny alebo sušenej šunky, ktorá sa k tejto jemnej polievočke výborne hodí.  

Môj tip :  

Vývar najčastejšie používam zeleninový alebo hydinový, ale výborná je z vývaru z údeného mäsa, takže ak budete variť údené, vodu určite nevylievajte - ja ju vždy zriedim vodou 1:1 a použijem na túto polievočku - ak používam údený vývar, tak nedochucujem octom, pretože vývar je sám o sebe chuťovo výrazný.











Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára