9. decembra 2017

Delikatesné košíčky plnené karamelizovanými orieškami

Myslela som si, že tento rok som už vyskúšala dosť nových receptov, ale tomuto som nejako nedokázala odolať a oplatilo sa, chuť je výborná. Recept som našla v letáku Kaufland a ako je u mňa zvykom jemne som ho upravila podľa mojej chute. Príprava je trocha  pracnejšia, najmä ak budete robiť v plechu na muffiny, ale výsledná chuť je fantastická.

Kombinácia krehkého cesta a sladkej karamelovo-orechovej náplne doplnenej sušenými brusnicami a kandizovanou pomarančovou kôrou je neskutočná.
Pridávam k mojim NAJ receptom.





POTREBUJEME (na 12-15 kusov) :

cesto

200 g hladká múka
100 g maslo
40 g práškový cukor
1 žĺtok
kôra z jedného citróna

plnka

100 g orechy (vlašské, kešu, mandle, ... )
30 g sušené brusnice
30 g kandizovaná poomarančová kôra
80 g hnedý cukor
1 PL maslo
1 PL javorový sirup
1 ČL vanilkový extrakt
3 PL smotana 33%
štipka soli


PRÍPRAVA :


Zmiešaním všetkých surovín pripravíme cesto a necháme ho 2-3 hodiny odpočívať v chladničke - ja som robila deň vopred, ale potom dosť dlho trvalo kým pri izbovej teplote povolilo do tej miery, aby sa s ním dalo pracovať.

Na plnku dáme do hrnca cukor, maslo, javorový sirup, vanilkový exrakt a za priebežného miešania necháme roztopiť. Potom opatrne prilejeme smotanu, premiešame a pridáme posekané orechy (ja som mala zmes vlašských, kešu a mandlí) a posekané sušené a kandizované  ovocie. Pár minút povaríme, odstavíme z ohňa a necháme  čiastočne vychladnúť (s úplne studenou zmesou sa robí dosť zle). 

Vychladené cesto rozvaľkáme na pomúčenej doske na hrúbku 3-5 mm, vykrajujeme kolieska a hviezdičky (ku každému koliesku jednu hviezdičku). Plech na muffiny (ja som použila plech na 12 muffinov, ak použijete plech na menšie muffiny budete mať viac kúskov) vymažeme maslom a vysypeme múkou. 




Vykrojené kolieska opatrne vložíme do jednotlivých otvorov tak, aby sa nám vytvorili aj zvýšené okraje. Naplníme plnkou, navrch položíme hviezdičku a v rúre vyhriatej na 175°C pečieme cca 20 minút (pokiaľ nie je vrch upečený do ružova). Necháme vychladnúť, vyberieme von a poprášime práškovým cukrom. Mne vyšlo z uvedenej dávky 12 kusov a 1 väčší kúsok (mám plech na 12 muffinov, nechcelo sa mi 2 kusy dávať na druhý plech, tak som urobila jeden kúsok do väčšej formičky).



TIP :  

Pokojne môžete robiť aj vo formičkách na košíčky - pracuje sa s nimi oveľa lepšie ako s muffinovým pekáčom. Mne vyšlo vo formičkách s priemerom cca 6 cm 13 kusov.








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára