2. decembra 2017

Náš odľahčený majonézový šalát


Receptov na majonézový šalát je asi toľko, koľko je hviezd na oblohe, tak pridám aj ja recept na ten náš odľahčený - ja si už iný k vianočnej rybe, rezňu či pečenej kačke ani neviem predstaviť.




Potrebujeme :

v šupke uvarené, vychladnuté a očistené zemiaky
jablká
uvarenú zeleninu (mrkva, kaleráb, zeler, hrášok)
sterilizované uhorky
majonézu
kyslú smotanu
horčicu 
soľ
korenie
kari korenie

Množstvá neuvádzam, každý má iné chute, tak si upraví podľa svojej chuti.

Príprava :

Očistené uvarené zemiaky pokrájame na drobné kocky (alebo použijeme koliesko na krájanie zemiakov). Jablká očistíme a pokrájame na rovnaké kocky ako zemiaky (ide to tiež dobre cez koliesko na krájanie zemiakov) a pridáme k zemiakom. Čo sa týka pomeru zemiakov a jabĺk je to na každom z vás - ja som začínala jedným-dvomi jablkami na dávku šalátu a teraz dávam niekedy 3:1, 2:1 a robila som už aj  1:1. Najlepšie mi chuťovo do šalátu pasujú jablká Golden delicius, ale samozrejme môžu byť aj iné. Pridáme uvarenú a pokrájanú zeleninu, pokrájané sterilizované uhorky, ochutíme soľou a korením a zamiešame. 

V osobitnej miske si zmiešame majonézu a kyslou smotanou, ja miešam v pomere 1:1 (namiesto kyslej smotany sa dá použiť aj hustý neochutený biely jogurt, šalát bude ešte ľahší), horčicou, soľou, korením a štipkou korenia karí. Celú zmes pridáme k zemiakom a zelenine a dobre premiešame. Môžeme dochutiť a zriediť trochou nálevu z uhoriek.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára