12. júla 2018

Tekvicová nátierka

Suseda mi priniesla tekvicu - tú klasickú, obyčajnú, bielu - už pekne očistenú. Odmietnuť som nechcela, aby sa neurazila. Ale čo s ňou ??? Tento druh tekvice  nemám dva krát rada, vlastne som ju ešte nikdy nepripravovala - používam vždy iba tekvicu Hokkaido alebo muškátovú tekvicu, ale vyhodiť som ju nechcela. 

Nakoniec som sa rozhodla pripraviť nátierku, keďže cuketová nátierka, ktorú som robila nedávno, môjmu chlapovi veľmi chutila. A tekvica je vlastne rodná sestra cukety, tak som si povedala, že tým nič nepokazím. 



POTREBUJEME (na cca 4 porcie) :

250 g očistená a na jemno postrúhaná tekvica (zbavená zbytočnej vody)
1 väčšia očistená a najemno postrúhaná mrkva
1 šalotka alebo menšia cibuľa pokrájaná na malé kúsky
1 ČL mletá údená paprika
1 kopcovitá PL kečup alebo zarovnaná PL paradajkový pretlak a cukor
1 PL olivový olej
15 g maslo
2 čerstvé paradajky zbavené jadierok, pokrájané na kúsky
1 dl voda
1/2 dl suché biele víno (nemusí byť)
soľ
korenie
chilli (voliteľné)


PRÍPRAVA :

Na oleji a masle restujeme 5 minút šalotku alebo cibuľu a mrkvu, potom pridáme tekvicu a opekáme za občasného miešania ešte cca 8-10 minút. Podlejeme vínom, necháme pár minúť odpariť alkohol, pridáme vodu, pokrájané paradajky, kečup alebo pretlak s cukrom, premiešame, prikryjeme a dusíme 10 minút. Pridáme údenú mletú papriku, minútu-dve miešame, stiahneme z ohňa, rozmixujeme, ochutíme soľou a korením, vrátime na oheň, necháme 2-3 minúty prevrieť a odstavíme. Ak máte radi pikantnejšie nátierky pokojne pridajte aj chilli. Necháme vychladnúť a podávame - nám najviac chutí na cesnakových hriankach. Dobrú chuť.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára