14. júla 2018

Ovocný tunel II



Chcela som vyskúšať niečo čo som nerobila - tunel s roládou vo vnútri. 
Vzhľadovo mi koláčik nevyšiel celkom podľa mojich predstáv, aj v kréme sa nájdu ešte rezervy, ale výsledná chuť je výborná.




Na jeden tunel (10-12 porcií) potrebujeme :

korpus

6 ks vajce (žĺtky a bielky osobitne)
120 g práškový cukor
70 g hladká múka
70 g polohrubá múka
25 g kakao
štipka soli
forma na srnčí chrbát

krém

1 šľahačková smotana + stužovač
100 g ovocný jogurt (použila som hustý jogurt gréckeho typu - čučoriedkový)
200 g jemný tvaroh (použila som odtučnený)
2 hrste ovocie (ja som použila mrazené maliny a čerstvé černice)
ovocný džem podľa druhu použitého ovocia

Príprava :

Bielky vyšľaháme so štipkou soli a cukrom na tuhý sneh. Po jednom zašľaháme žĺtky a nakoniec múku zmiešanú s kakaom. Cesto rozdelíme na dve časti - 2/3 cesta rozotrieme na väčší pekáč vystlaný papierom na pečenie a pečieme v rúre zohriatej na 180°C cca 7-8 minút. Zvyšné cesto rozotrieme na menší pekáč na papier na pečenie a upečieme rovnako ako prvé cesto. Korpus z veľkého pekáča necháme vychladnúť (papier stiahneme). Korpus z menšieho pekáča zrolujeme s vlhkou utierkou (papier stiahneme) - po vychladnutí naplníme džemom, krémom a ovocím, alebo iba džemom a zrolujeme na pevnú roládu - mne sa nepodarilo uplne na pevno.
Korpus z veľkého pekáča rozkrojíme tak, že odkrojíme časť širokú ako dno formy na srnčí chrbát a zvyšok necháme vcelku.

Na krém vyšľaháme smotanu so stužovačom, primiešame jogurt, tvaroh a ovocie. Ja som si pred pridaním ovocia odložila trocha krému na zdobenie.

Formu na srnčí chrbát vyložíme papierom na pečenie alebo potravinárskou fóliou, vložíme väčšiu časť cesta, rozotrieme polovicu krému, vložíme stočenú roládu, rozotrieme zvyšný krém, navrch dáme menšiu časť korpusu, jemne zaťažíme a necháme v chladničke stuhnúť - ja som nechala cez noc. Koláčik nie je presladený a ovocie mu dodáva sviežu chuť.







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára