5. júla 2018

Cuketová nátierka

Cukety, cukety, všade samé cukety. Toho roku je mimoriadne dobrá úroda, dokonca až taká, že už neviem čo s nimi. Už sme mali cuketový koláč, cuketový prívarok, cuketovú polievku. A na radu prišla aj cuketová nátierka - typu čo dom a chladnička dali. 

A aj  napriek  nie príliš vábnemu vzhľadu počas prípravy a vlastne aj po uvarení, výsledok bol viac ako chutný.  Nátierka  mimoriadne  chutila aj môjmu chlapovi, ktorý postupne sám spratal skoro celé dve dávky. 



POTREBUJEME (na 3-4 porcie) :

1 strednú cuketu
1 šalotka alebo menšia cibuľa
1-2 strúčiky cesnak
1 PL paradajkový pretlak (alebo 1-2 PL paradajkové pyré alebo kečup) 
soľ
korenie
jarná cibuľka - zelená časť, pokrájaná nadrobno 
1-2 plátky Schwarzwaldskej šunky (pokrájanej a opečenej - voliteľné)
hrsť strúhaného syra (ja som použila oštiepok)
2/3 črievka Bambino syra alebo iný tavený syr
čerstvé bylinky podľa chuti
1 PL olivový olej
kúsok maslo

PRÍPRAVA :

Na oleji a masle som opiekla na malé kúsky pokrájanú cibuľu a cesnak, pridala som očistenú, na jemno strúhanú cuketu, soľ, korenie, 7-8 minút som restovala a následne som pridala zvyšné suroviny okrem taveného syra, premiešala som, 3-4 minúty som spolu restovala a nakoniec som pridala tavený syr, premiešala, nechala som ho rozpustiť a celú zmes som odstavila. Je chutná teplá aj studená. Mne najviac chutí taká "poloteplá", na nasucho opečenej hrianke.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára