21. júla 2018

Lahodný čoko koláčik


 Milujem čokoládu - ale vlastne kto nie. Pri triedení časopisov a kníh mi pod ruky prišla kniha "Lahodná čokoláda", ktorú som už dávnejšie dostala od kamarátky.

A kniha sa mi otvorila práve na tomto recepte,  ktorý  by  som ja s prihliadnutím na jednotlivé ingrediencie priradila k tým zdravším maškrtám. A keďže v skrinke mi ležali datle, ktoré bolo treba minúť, rozhodla som sa koláčik upiecť aj napriek tomu, že som doma nemala všetky suroviny uvedné v originál recepte.  



Recept ako je u mňa zvykom, som si upravila podľa seba - ubrala som polovicu cukru a upravila som aj pomery niektorých zvyšných ingrediencií. Výsledkom je chutný, lahodný, zbytočne nepresladený koláčik, v ktorom dominuje chuť čokolády..




Na formu s rozmermi cca 20 x 26 cm potrebujeme :

na korpus

55 g posekané sušené datle
55 g sušené brusnice alebo slivky
6-7 PL jablkové nesladené pyré alebo jablková nesladená šťava
3 rozšľahané celé vajíčka
1 hrnček (200 ml) hnedý cukor
1 ČL vanilkový extrakt
2 PL kakao
1 a štvrť hrnečka polohrubej múky 
      (dala som pol na pol polohrubú a celozrnnú pšeničnú)
1 zarovnaná ČL sóda bicarbona
50 g posekanej čokolády s vyšším obsahom kakaa (ja som dala 71%)

na polevu

1 PL horúca voda
1 PL citrónová šťava
práškový cukor podľa potreby

PRÍPRAVA :

Datle a brusnice (slivky) zalejeme jablkovou šťavou a varíme do mäkka (asi 10-15 minút), vymixujeme na hladkú kašu a necháme vychladnúť. Ja som nemala jablkovú šťavu, tak som rozvarila 3 malé jablká s trochou vody a použila som namiesto šťavy pyré. Moje datle boli dosť tvrdé, tak som ich ešte predtým zaliala horúcou vodou a trochou rumu a nechala som ich asi pol hodinku zmäknúť.

K vychladnutej kaši pridáme rozšľahané vajíčka, vanilkový extrakt, cukor, kakao, múku zmiešanú s práškom do pečiva, premiešame a nakoniec pridáme posekanú čokoládu. Zmes vylejeme do formy vystlanej papierom na pečenie (dno aj boky) a v rúre zohriatej na 180°C pečieme cca 30 minút. Ja som zvolila formu na biskupský chlebík, a musela som piecť až 50 minút, preto radšej odporúčam plytšiu a väčšiu formu.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára