5. júla 2018

Cuketový prívarok


Toho roku - konečne po dvoch neúrodných rokoch - sa nám urodili cukety. Zasadila som iba dve hniezda, ale ako naschváľ zarodili v takom množstve, že ich nestíhame míňať, preto stále vymýšľam kam ich ešte zakomponovať.

A tak prišiel na rad aj prívarok - môj úplne prvý v živote. U nás doma a určite aj v školskej jedálni sa za môjho detstva nejaké prívarky varili, ale ako dieťa som ich vždy odmietala jesť. 

Ale ako sa hovorí, nikdy nie je neskoro začať a keď už sa už urodilo toľko cukiet, tak za účelom ich likvidácie som sa odhodlala vyskúšať aj prívarok. A ako to v takýchto prípadoch obvykle býva, zistila som, že je to chutné jedlo, jednoduché na suroviny aj prípravu - tak určite vyskúšam aj prívarky z iných druhov zeleniny.



Na dve porcie potrebujeme :


1 šalotku alebo menšiu cibuľu pokrájanú na jemno
1/2 väčšej cukety, očistenej a nastrúhanej nahrubo a zbavenej prebytočnej vody
soľ
korenie
čerstvý tymián
1-1,5 dl mlieko
1 dl smotana (na varenie alebo na šľahanie)
1 PL múka (klasická hladká, alebo celozrnná, ovsená ...)
1 ČL cukor
trocha octu
čerstvý kôpor
1 PL olivový olej
malý kúsok masla

PRÍPRAVA :

Na oleji a masle orestujeme cibuľu, pridáme postrúhanú cuketu, čerstvý tymián, soľ, korenie a restujeme do mäkka (8-10 minút). Medzitým v mlieku a smotane (môže sa použiť aj samotné mlieko alebo smotana) rozmiešame múku (ja som použila rozmixované ovsené vločky), zmes následne postupne pridávame k cukete až pokiaľ nedosiahneme konzistenciu, ktorú chceme. Necháme prevrieť a nakoniec dochutíme štipkou cukru, kvapkou octu a posekaným kôprom. Podávame ako prílohu k mäsku, klobáse či vajíčkam.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára