24. marca 2018

Ovocná bezé tortička

Milujem snehové dezerty a koláčiky s ovocím. V tejto tortičke som spojila obe moje obľúbené chute. U nás najviac frčia jahody, ale použiť sa dá aj iné ovocie, ale malo by byť chuťovo výrazné, aby tvorilo kontrast k sladkým penovým pusinkám. 

Aj korpus môže byť akýkoľvek - klasická piškóta, orechový či tmavý. Ja som potrebovala minúť mak, tak som zvolila s makom.



Na formu s priemerom 20-22 cm potrebujeme : 

na korpus 

3 ks vajce (žĺtky a bielky zvlášť)
100 g krupicový cukor
100 g múka (hladká alebo polohrubá)
1 ČL prášok do pečiva
cca 50 - 60 g mak (nemletý)

na náplň

cca 300 g čerstvé jahody
4 plátky želatína
1 PL cukor
250 ml ovocná šťava
na bezé (snehové pusinky)
3 bielky
150 g krupicový cukor
štipka soli

okrem toho

jahodový džem
škorica na posypanie



PRÍPRAVA :

Najskôr si pripravíme snehovú čiapočku, ktorá musí vychladnúť. Na papier na pečenie si z rubovej strany vyznačíme kruh vo veľkosti tortovej formy, v ktorej budeme piecť korpus. Bielky so štipkou soli vyšľaháme na tuhý sneh, postupne zašľaháme krupicový cukor. Zmesou naplníme cukrárske vrecko so špičkou a na pekáč s papierom na pečenie s vyznačeným kruhom robíme nahusto pusinky tak, aby sa dotýkali a po upečení vytvorili jeden celok. Sušíme v rúre zohriatej na 100°C cca 70-90 minút. Vyberieme von a na plechu necháme úplne vychladnúť.

Na korpus vymiešame maslo s cukrom, postupne vmiešame po jednom žĺtky, múku zmiešanú s práškom do pečiva, mak a nakoniec jemne vmiešame sneh z bielkov. Zmes rovnomerne rozotrieme do formy vystlanej papierom na pečenie a v rúre zohriatej na 180°C pečieme asi 15-20 minút (vyskúšajte špajdľou, každá rúra pečie inak). Po upečení necháme vychladnúť.

Jahody pokrájame na malé kúsky. Želatínu pripravíme podľa návodu - necháme napučať, zahrejeme a vmiešame do ovocnej šťavy (ja som rozvarila trocha jahodového džemu s vodou a pridala som trocha pomarančovej šťavy), pridáme pokrájané ovocie, necháme trocha zatuhnúť.

Korpus potrieme džemom, rovnomerne navrstvíme ovocnú zmes a necháme stuhnúť. Na stuhnutý korpus s ovocím položíme snehovú "čiapku", ktorú opatrne odlepíme z papiera na pečenie - ak je dobre usušená, pôjde to ľahko. Posypame škoricou (nemusí byť).  Tortička (koláčik) je lahodný a svieži - jahody a bezé je super kombinácia.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára