19. marca 2018

Lahodný chlebík

Minul sa nám doma chlieb, tak som musela improvizovať. Medzi receptami som našla recept na paleo chlebík, ktorý som upravila podľa stavu domácich zásob  a s malou dušičkou som čakala na výsledok - bála som sa najmä, že bude veľmi hutný, ale zbytočne.

Chlebík je veľmi jednoduchý na prípravu a je aj veľmi chutný a po upečení  ľahučký. A mäkučký bol aj ráno na druhý deň. Aby si mohol každý vybrať, uvádzam obe varianty - originál z múky z rôznych semien aj moju upravenú verziu s ľanovou a špaldovou múkou.


Na 650 g bochník potrebujeme :

1 PL psyllium
1 dl voda
7 PL múka z rôznych semien
100 g mandľová múka
5 vajec
1 ČL soľ
1/4 ČL sóda bikarbona
1 strúčik cesnak
sezamové semienka na posypanie
pár koliesok klobásy a kúsok slaniny na obloženie (nemusí byť)

Ja som namiesto múky z rôznych semien (nemala som) použila 3 PL ľanovej múky, 3 PL celozrnnej špaldovej múky a 1 PL hladkej múky a pridala som vodu, pretože cesto bolo veľmi tuhé.

PRÍPRAVA :

Psyllium zalejeme vodou a minútu necháme napučať. V mise zmiešame všetky druhy múky, pridáme soľ, sódu, prelisovaný strúčik cesnaku a celé vajíčka a dobre vymiešame. Ja som miesila v robote - hákom na kysnuté cesto, pretože vareškou to veľmi nejde. Ak máte zmes príliš hustú, pridajte trocha vody. Malo by vzniknúť hustejšie mazľavé cesto. Cesto preložíme do formy / pekáča (môj mal rozmer cca 21 x 21 cm), mokrou lyžicou rovnomerne urovnáme, posypeme sézamovými semiačkami, obložíme kolieskami klobásy, kúskami slaniny a vložíme do rúry zohriatej na 200°C. Pečieme 30-35 minút. Krájame až po vychladnutí. Je jemný a ľahučký.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára