18. marca 2018

Plnený chrbát z králika


Dnes sme mali mať na večeru rybu, ale nejako som ju zabudla vybrať z mrazničky, takže keď som v obchode videla vykostené králičie chrbáty, tak som si povedala, že bude zmena - a okrem toho je mäsko z králika zdravé.

Ja som po revízii chladničky zvolila úpravu so sušenou šunkou, bylinkami, bielym vínkom, dijonskou horčicou a cesnakom ... a bola to delikatesa.




Pre 4 osoby potrebujeme :

8 kusov králičích chrbtov bez kože a bez kosti
40 g maslo
5 strúčikov cesnak
8 plátkov sušenej šunky
soľ 
korenie
čerstvé bylinky
1 dl suché biele víno
1 dl smotana (na varenie alebo na šľahanie)
1 CL dijonská horčica

PRÍPRAVA :

Chrbty osušíme, medzi mikroténovými vreckami naklepeme, ochutíme soľou a korením. Na každý kúsok položíme 1/2 plátka sušenej šunky (prepolíme po dĺžke), čerstvé bylinky a zrolujeme. Obalíme druhou polovicou sušenej šunky.

V panvici rozpustíme maslo, pridáme popučené strúčiky cesnaku a na rozpálenom malsle sprudka orestujeme zo všetkých strán jednotlivé rolky. Spolu s výpekom preložíme do rúry vyhriatej na 200°C a dopekáme ešte cca 6-7 minút, aby sa mäsko prepieklo aj zvnútra.

Po upečení vybrieme z rúry, rolky vyberieme, do výpeku pridáme biele víno, necháme odpariť alkohol, pridáme horčicu a smotanu, dobre rozmiešame, necháme prevrieť, v prípade potreby dochutíme soľou a korením, ak bolo vínko kyslejšie pridáme aj štipku cukru. Vložíme späť rolky, prehrejeme minútku v omáčke a podávame.

Prílohu si každý zvolí podľa chuti - ja som robievam najčastejšie pyré alebo "mágané" zemiaky a blanšírovanú zeleninu. Nebíčko v ústach - skvelá kombinácia.

na pyré potrebujeme :

1/2 buľvy zeleru
1 maxi mrkva
1 petržlen
1 zemiak
soľ
30 g maslo
1/2 dl smotana (na varenie alebo na šľahanie)
muškátový oriešok

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára