3. marca 2018

Šťavnatá ananásovo-banánovo-oriešková torta s tvarohovým krémom


Tento recept som pred pár rokmi videla niekde na internete a aj som ho vtedy skúšala a pamätám si, že torta nám vtedy chutila, ale potom nejako upadol do zabudnutia a spomenula som si naň zasa teraz, pretože som potrebovala minút prezreté banány a načatý čerstvý ananás. Recept som jemne upravila - najmä som ubrala cukor, pretože už samotné banány sú sladké a tiež krém som robila trocha iný.

Tortička je šťavnatá od banánov a ananásu v ceste a kúsky orieškov v ceste sú tou pomyselnou čerešničkou na torte. Torta nie je presladená a chutí ozaj výborne. 





Na tortu s priemerom 20 cm potrebujeme :

na korpusy

210 g krupicový cukor
3 celé vajíčka
240 ml orechový olej (alebo slnečnicový)
270 g očistené a popučené banány
300 g hladká múka
1 ČL mletá škorica
1 ČL sóda bicarbona
1/2 ČL soľ
3 ČL vanilkového extraktu
120 g  ananás pokrájaný na maličké kúsky
100 g posekané vlašské orechy

na krém

250 g jemný tvaroh 
2-3 PL kopcovité práškový cukor alebo podľa chuti
70 g maslo
1/2 ČL mletá Bourbom vanilka (alebo vanilkový cukor)

okrem toho ešte cca 100 g nadrobno pokrájaného ananásu, ktorým posypeme krém (nemusí byť)

PRÍPRAVA :

Suroviny na korpusy rozdelíme na 3 časti (každý korpus sa pečie samostatne, pretože prekrojiť by ho bol problém).

Na každý korpus zmixujeme vajce, cukor, olej, banán a škoricu a postupne pridáme múku so sódou bicarbonou, soľou a vanilkovým extraktom. Nakoniec ručne vmiešame posekané orechy a pokrájaný ananás. Zmes dáme do formy s papierom na pečenie a v rúre vyhriatej na 170°C pečieme 20-25 minút (skúsime špajľou, ale mne stačilo 20 minút). Po upečení vyberieme z rúry, z formy, po chvíli prevrátime a stiahneme papier na pečenie a na mriežke necháme  úplne vychladnúť. Takto upečieme všetky korpusy - buď naraz, ak máte 3 rovnaké formy, alebo postupne. Ja som robila postupne, ale práve dnes som si dokúpila ďalšie dve formy, aby som mohla robiť nabudúce naraz.

Na krém zmiešame všetky suroviny - ja sa snažím použiť čo najmenej cukru (v pôvodnom recepte išlo do krému až 450 g !!!) a vôbec to v tortičke nechýba - práve naopak, vynikne chuť korpusu. Ale pokojne použite viac cukru alebo aj iný krém, ak máte svoj obľúbený, ale ideálne ochutený iba vanilkou či kokosom, tieto chute sa k banánu a ananásu výborne hodia. 

Nakoniec tortu už iba zostavíme - dáme prvý korpus, natrieme časť krému, posypeme ananásom, priklopíme ďalším korpusom, opäť vrstva krému a ananás a nakoniec poslený korpus. Vrch aj boky potrieme zvyšným krémom a ozdobíme podľa fantázie - ja som iba posypala kokosovou múčkou a sekanými natur pistáciami. Výborný nepresladený dezert.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára