3. marca 2018

Bravčová panenka pošírovaná v červenom víne


Toto je jeden z mojich najobľúbenejších receptov na úpravu bravčovej panenky, prípadne aj hovädzej sviečkovej alebo sviečkovice z jeleňa, pretože je jednoduchý na prípravu a mám ho rada aj preto, že pri tejto úprave vynikne jemná chuť mäska.




Na 3 porcie potrebujeme :

1 ks stredne veľká bravčová panenka
3/4 - 1 liter suché červené víno
1 veľká mrkva
1 petržlen
bobkový list
celé a nové korenie
4-5 ks hrebíček

príloha podľa chuti - ja som podávala s batátovým pyré s parmezánom a blanšírovanou a následne na masle opečenou zeleninkou

PRÍPRAVA

Bravčovú panenku očistíme od blán, umyjeme, osušíme, tenké konce odkrojíme. Víno dáme variť s očistenou zeleninou (dajú sa v pohode použiť aj samotné šupky zo zeleniny, ak napríklad použijete zeleninu do vývaru) a koreninami - privedieme k varu, zeleninu vyberieme, vypneme plameň, vložíme panenku a necháme pod pokrievkou cca 20-25 minút stáť, podľa veľkosti panenky. Následne panenku vyberieme, zabalíme do alobalu a necháme pred podávaním postáť 10 minút.

Podávame s prílohou podľa chuti - ja som dnes zvolila batátové pyré s parmezánom a blanšírovanú a následne na masle prehriatu zeleninu + pečenú cviklu.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára