17. marca 2018

Levanduľový cheesecake

Na úvod musím povedať, že ja vôbec nemám rada koláče typu cheesecake, a to preto, že absolútne nemám rada tvaroh, Mascarpone ani iný podobný druh syra. Jediná, ktorú dokážem zjesť je Lučina, ako alternatíva k maslu na chlebík. Ale zvyšok rodiny tvaroh a spol. rád, takže som sa obetovala.


Je to môj iba druhý cheesecake, ktorý som pripravovala - ale prvý pečený (úplne prvý bol karamelový nepečený). 

Tento levanduľový ma zaujal najmä farebnou kombináciou v časopise Kulinárium (vydáva Billa, myslím ako štvrťročník) - syrová plnka mala totiž byť krásna bledučko fialová. Mne sa mne túto farbu nepodarilo docieliť, pretože v časopise asi zabudli napísať, že bol dofarbený potravinárskou farbou - pomocou šťavy z černíc, ktorú odporúčali, som totiž takú lila farbu nedocielila - ale to nie je podstatné - chuť je skvelá. Recept som si upravila podľa svojich predstáv a zásob, najmä som ubrala cukor, do náplne som namiesto Mascarpone či tučného tvarohu použila zdravšiu alternatívu - 500 g odtučneného jemného tvarohu a 250 g Lučiny a časť sušienok som nahradila ovsenými vločkami - a keďže mám z minulého roka ešte zásobu levanduľového sirupu, ktorý som robila, tak som použila aj ten.



Na formu s priemerom 24 cm potrebujeme :

na korpus :

250 g maslové sušienky (ja som použila 200 g + 50 g mixnuté ovsené vločky)
100 g rozpustené maslo
1/2 ČL sušenej levandule, premixovanej na jemnejšie a preosiatej
ja som pridala aj 1 PL levanduľového sirupu, ktorý som robila minulý rok, 

ak budete robiť bez sirupu a použijete aj vločky, tak pridate cca o 20 g masla viac, pretože vločky viac sajú tekutinu, tak aby korpus nebol suchý

na krém :

750 g čerstvý syr (Mascarpone, Philadelphia, tvaroh, Lučina, ...)
180 g krupicový cukor
180 ml smotana 33% 
1/2 ČL sušenej levandule, premixovanej na jemnejšie a preosiatej
2-3 kvapky prírodnej levanduľovej silice určenej na vnútorné použitie (voliteľné)
4 vajíčka
hrsť černíc - rozmixovaných a prepasírovaných na zafarbenie (alebo potravinársku farbu)
ja som pridala aj 1 PL domáceho levanduľového sirupu

na polevu :

200 ml kyslá smotana
1-2 PL práškový cukor
1 vanilkový cukor

PRÍPRAVA :

Korpus je klasika - rozmixovať sušienky, zmiešať s rozpusteným maslom, dobre premiešať a natlačiť do tortovej formy - ja som časť sušienok nahradila rozmixovanými ovsenými vločkami. Ja dávam na dno formy papier na pečenie, ale asi už nebudem, pretože potom mám problém ho vytiahnuť a myslím si, že asi ani nie je treba - maslový korpus by sa nemal prilepiť. Tortovú formu dáme do rúry vyhriatej na 180°C a pečieme 10 minút. Vyberieme von a teplotu v rúre znížime na 160°C.

Na plnku som vymiešala 500 g odtučneného tvarohu (pokojne použite klasický tučný, alebo Mascarpone - my sa snažíme redukovať, takže sa snažím používať menej tučné výrobky) s Lučinou a cukrom, vmiešala som po jednom vajíčka a nakoniec som jemne vmiešala vyšľahanú šľahačku a preosiatu rozmixovanú sušenú levanduľu. Ja som pridala aj 3 kvapky levanduľovej prírodnej silice. Zmes nalejeme na predpečený korpus, vložíme do rúry a pri teplote 160°C pečieme cca 1,5 hodiny.

Po upečení rúru vypneme, pootvoríme dvierka a cheesecake necháme v rúre hodinu vychladnúť.

Polevu, ktorú si pripravíme zmiešaním všetkých ingrediencií natrieme rovnomerne na vychladnutý koláčik a v chladničke necháme pár hodín stuhnúť.

Koláčik je lahodný, nepresladený a jemne vonia a chutí po levanduli.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára