18. marca 2018

Jednoduchý jablkový koláč


Pre mňa osobne sú koláče s jablkami jedny z NAJ koláčov, pretože nielenže krásne voňajú a sú šťavnaté, ale aj skvelo chutia. Tento patrí k tým jednoduchším, le na chuti mu to neuberá.


Na formu s priemerom 24 cm potrebujeme :

na korpus 

100 g med
60 g maslo
2 ks celé vajíčko
2 PL (r)um
200 g múka (ja som dala pol na pol klasickú polohrubú a celozrnnú špaldovú)
2 ČL prášok do pečiva
1 ČL perníkové korenie
100 g krupicový cukor
90 g ovsené vločky
1 väčšie alebo 2 menšie najemno postrúhané jablká

na plnku

500 g nahrubo postrúhané jablká
80-100 g sekané mandle alebo vlašské orechy
1 PL (kopcovitá) cukor 
hrsť hrozienok alebo kandizovanej pomarančovej kôry

na polevu : čokoláda a kúsok masla alebo trocha kokosového oleja




PRÍPRAVA :

Na slabom plameni rozpustíme v hrnčeku maslo a med (ja som nemala dosť medu, tak som improvizovala a použila som namiesto medu javorový sirup). Vajíčka s cukrom a (r)umom vyšľaháme do nadýchanej bledej hmoty. Postupne pridávame múku zmiešanú s práškom do pečiva a perníkovým korením, medovo-maslovú zmes a nakoniec pomaly vmiešame postrúhané jablko.

Dno tortovej formy vystelieme papierom na pečenie, rozotrieme polovicu hmoty, na hmotu rovnomerne navrstvíme plnku, ktorú pripravíme tak, že zmiešame všetky suroviny na plnku a navrch rozotrieme zvyšné cesto. 

Pečieme v rúre vyhriatej na 185°C cca 30-40 minút (vyskúšame špajdľou). Koláčik necháme vychladnúť vo forme - inak sa jablková plnka roztečie. Vychladnutý koláč polejeme čokoládovou polevou a ozdobíme podľa fantázie.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára