5. marca 2018

Hriešne dobrý čokoládovo - jahodový tart

Kúpila som včera väčšie balenie jahôd - boli v zľave, no nekúp to 😁. Niečo sme zjedli, časť som použila do smoothie a čo so zvyškom ? Predsa nejakú maškrtu.

Recept na túto delikatesu som asi pred dvomi rokmi zazrela niekde na nete a hneď ma zaujal. Je to skvelý koláčik - veď čokoláda ani hádam zlá nemôže byť a v kombinácii s jahodami mňamka veľká. Príprava je úplne jednoduchá a úspech zaručený. Recept som upravila podľa seba, pretože mi nevyhovovali niektoré suroviny v pôvodnom recepte.





V pôvodnom recepte boli použité Oreo sušienky a kombinácia horkej a mliečnej čokolády, rozpustenej v sladkej smotane - koláčik bol veľmi chutný aj v tejto originálnej verzii. Mne sa viac osvedčili maslové sušienky bez náplne, 52% čokoláda a kokosová smotana.




Na formu s priemerom 24 cm potrebujeme :

300 g maslové čokoládové sušienky (alebo maslové + 1 kopcovitá PL kakao)
250-300 g čokolády (100 g horká + 200 g mliečna alebo 250 g horkej)
200-250 ml kokosová smotana (alebo sladká 33% - 200 ml, ak použijete kokosovú treba dať kúsok viac - asi 250-280 ml - je hustejšia ako klasická)
100 g maslo
čerstvé jahody (asi 20 kusov)
orechy alebo pistácie na posypanie

Ja som tentoraz robila do formy s priemerom 18 cm - použila som polovičné množstvo sušienok, masla, čokolády a jahôd. Smotany som dala 200 ml, pretože som použila kokosovú smotanu, ktorá je hustejšia ako klasická.




PRÍPRAVA :

Sušienky rozmixujeme, zmiešame s roztopeným maslom a rovnomerne utlačíme do formy tak, aby nám vznikli aj okraje. Dáme do chladničky aspoň na pol hodinu (ja som šupla do mrazničky).

Smotanu zahrejeme po bod varu, stiahneme z ohňa, pridáme nalámanú čokoládu, necháme minútu postáť a rozmiešame na hladký krém. Necháme čiastočne vychladnúť a rovnomerne nalejeme na stuhnutý korpus. Mne sa najviac osvedčila čokoláda s obsahom kakaa 52% (kupujem v Lidli), ktorá spolu s kokosovou smotanou  vytvorí lahodnú zmes - samozrejme môžete použiť aj čokoládu s vyšším obsahom kakaa alebo zmes mliečnej a horkej čokolády a klasickú smotanu na šľahanie.

Jahody umyjeme, osušíme a pokrájame na polovice alebo na štvrtiny a rovnomerne rozložíme do čokoládového krému. Dáme stuhnúť do chladničky. Pred podávaním necháme pár minút povoliť, ozdobíme sekanými orieškami a môžeme podávať. Delikatesa. 



Tu je tart robený vo väčšej a plytšej forme, z bledých sušienok, použila som dva druhy čokolády a namiesto jahôd boli maliny a černice - výsledok bol rovnako chutný ako pri jahodovej verzii.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára