10. marca 2018

Svieža nepečená ovocná torta

Po hriešne čokoládovom tarte s jahodami sa nám zažiadalo niečo svieže a ľahké. Tak som prelustrovala chladničku aj komoru a vznikla táto osviežujúca tortička. Korpus je bez múky aj bez cukru a celkovo je tortička svieža a ľahká.



Na tortu s priemerom 20 - 22 cm potrebujeme :

na korpus

1 veľký alebo dva malé banány (cca 140-150 g)
90 g mleté vlašské orechy (alebo mandle, lieskové či iné orechy)
50 g kokosová múčka
1 PL kokosový olej
1 PL kakao
1 PL javorový sirup
30 g mletý mak 
trocha rumu (nemusí byť)

Pomer orechov, kokosovej múčky a maku môžete ľubovoľne meniť a kombinovať, ja robievam aj čisto orechový korpus - podľa chuti.

na krém

250 ml smotana 33%
250 g Mascarpone (Philadelphia, Lučina, tvaroh)
1/2 ČL mletá Bourbon vanilka (vanilkový extrakt, vanilkový struk, ..)
1 biela čokoláda (100 g - ja som použila Milku)
želatína (3 plátky alebo 3/4 vrecka)

na malinové želé

rozmixované maliny s vodou a prepasírované (cca 10-12 malín) 
voda (aby sme dostali 1/2 litra tekutiny)
1 červené želé
1 PL práškový cukor

okrem toho 

čerstvé maliny (alebo jahody, ríbezle ... ja som pridala aj čučoriedky)
na posypanie sekané oriešky či pistácie, alebo podľa fantázie





PRÍPRAVA :

Najskôr si pripravíme korpus - banány roztlačíme vidličkou na kašu, primiešame ostatné suroviny a spracujeme na kompaktnú hmotu. Rovnomerne roztlačíme do formy (ja som vystlala dno papierom na pečenie), uhladíme a dáme do chladničky stuhnúť.

Na krém zohrejeme smotanu pod bod varu, pridáme nalámanú čokoládu, minútku necháme postáť, pridáme vanilku a rozmiešame. Mascarpone rozmiešame, postupne pridávame vychladnutú smotanovo-čokoládovo-vanilkovú zmes a nakoniec želatínu pripravenú podľa návodu, zmiešame a hneď nalejeme na vychladený korpus. Uhladíme, uložíme ovocie a dáme do chladničky stuhnúť.

Na želé rozmixujeme maliny s vodou, prepasírujeme, pridáme toľko vody, aby sme dostali 1/2 litra tekutiny. Červené želé (na 1/2 litra tekutiny 2 vrecká) pripravíme podľa návodu (zmiešame s cukrom a malinovou tekutinou, za stáleho miešania privedieme k varu, minútu varíme a následne necháme čiastočne vychladnúť), nalejeme na ovocie a necháme v chladničke stuhnúť - ja som nechala cez noc. Nakoniec ozdobíme podľa vlastnej fantázie (ja som urobila krém z Lučiny, kokosovej smotany a trochy cukru, a posypala som posekanými  natur pistáciami). 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára