28. júla 2017

TIRAMISU

Konečne som našla recept na Tiramisu, ktorý mi vyhovuje - minimum surovín, žiadna smotana, sneh z bielkov a podobné zbytočnosti - iba základné  suroviny a výsledkom bola dokonalá chuť. Ja som pripravovala na oslavu, tak som robila do pohárov, ktoré sa mi lepšie prenášali a odpadlo aj krájanie, ale samozrejme dá sa robiť aj do formy. 

https://www.asdagoodliving.co.uk/food/recipes/tiramisu


Potrebujeme :

500 g Mascarpone
4 žĺtky
200 g krupicového cukru (nenahrádzajte kryštálovým, bude sa ťažko rozpúšťať)
4 cl amareta
dlhé cukrárenské piškóty
šálka uvarenej kávy (ja používam "nesku")
kakao na posypanie
formu alebo poháre 
robot na šľahanie 

PRÍPRAVA :

Vyšľaháme žĺtka s cukrom - nesmú tam byť kryštáliky cukru (odporúčam krupicový cukor, ja som mala kryštálový a vyšľahať krem do hladkej konzistencie v robote trvalo 15 minút). Keď máme krém zo žĺtkov a cukru hladký, postupne ručne  a zľahka vmiešame mascarpone a 2 cl amareta. Piškóty prekrojíme na polovicu (ak robíme do formy netreba), namáčame v káve, do ktorej sme pridali zvyšné 2 cl amareta a vrstvíme do pohárov alebo do formy. Na záver posypeme kakaom prípadne strúhanou čokoládou a necháme v chladničke stuhnúť.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára