28. júla 2017

GALLO PINTO

Neviem, ako by som najlepšie preložila názov tohto jedla pochádzajúceho z Južnej či Strednej Ameriky do slovenčiny, ale najviac mi to pripomína asi naše klasické rizoto, ibaže s pre nás s trocha netradičnými surovinami - takže rizoto či ryža s fazuľou a slaninou. 


Nech Vás neodradí pre nás pomerne netradičná kombinácia surovín - je to chutné jedlo. Bol to jeden z prvých "exotických" receptov, ktorý ma zaujal až do takej miery, že som sa rozhodla ho vyskúšať. A práve niekde tu sa zrodila moja vášeň pre varenie. Samozrejme som varila už aj predtým, ale skôr klasiku a iba preto, že jesť treba. Ale zrazu som začala túžiť po poznaní nových chutí a táto túžba u mňa stále trvá, takže ešte zopár receptov určite vyskúšam.  


Na cca 3-4 porcie potrebujeme :      

250 g ryže
430 g červenej fazule (ja používam sterilizovanú)
1 veľká alebo 2 menšie cibule
2 PL kokosového oleja
4-5 strúčikov cesnaku
100 g oravskej slaniny
hrsť čerstvej posekanej koriandrovej alebo petržlenovej vňate
6 vajec
1 kyslá smotana
2 ks jarná cibuľka
pečivo
2 paradajky na ozdobenie

PRÍPRAVA :

Ryžu uvaríme v osolenej vode a odložíme bokom. Na rozohriatu panvicu dáme kokosový olej (alebo iný), polovicu nadrobno pokrájanej slaniny, pár minút opekáme, pridáme nadrobno pokrájanú cibuľu, po chvíli scedenú a prepláchnutú fazuľu (ak použijete sterilizovanú) a pár minút opekáme. Túto zmes zmiešame s uvarenou ryžou, ochutíme soľou, korením, polovicou cesnaku a nadrobno posekanou vňaťou.

Na druhej panvici na kokosovom oleji opečieme zvyšnú pokrájanú slaninu, pokrájanú jarnú cibuľku, zvyšný cesnak. Zalejeme rozšľahanými vajíčkami, ktoré sme ochutili soľou a korením a necháme vajíčka zatuhnúť. 

Vajíčka podávame s ryžovo - fazuľovou zmesou, dozdobené napríklad cherry paradajkami alebo kopčekom kyslej smotany. Ja smotanu nemusím, tak som ju vynechala.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára