28. júla 2017

Krémové cviklové risotto


Talianska kuchyňa patrí medzi moje najobľúbenejšie a "risotto" bola láska na prvé ochutnanie. Pripravovala som ho už nespočetne krát v rôznych variáciách a vždy bolo výborné. Osobne si myslím, že ak použijeme kvalitnú ryžu určenú na risotto, nevynecháme víno, maslo a parmezán, tak sa na tomto jedle nedá nič pokaziť bez ohľadu na to, aké suroviny použijeme na ochutenie. 

Variáciu s červenou repou som chcela vyskúšať už dávnejšie, ale akosi mi to stále nevychádzalo A keďže v záhrade sa nám urodila červená repa (cvikla) v hojnom počte, rozhodla som sa po cviklových palacinkách, cestovinách s pestom z červenej repy a ostatných cviklových pokrmoch vyskúšať aj risotto s červenou repou a opäť som sa nesklamala - kombinácia červenej repy, parmezánu a Gorgonzoly (jemnejšia alternatíva našej Nivy) bola skvelá. 





Na 4 porcie potrebujeme :

300 - 350 g upečenej alebo uvarenej červenej repy 
250 - 300 g ryže určenej na risotto (napr. Carnaroli, Arborio)
cca 1 liter vývaru (ja používam zeleninový)
1,5 dl červeného vína
1 PL červeného balzamikového octu
1 ČL medu
4 PL kvalitného olivového oleja
1 väčšia šalotka alebo 1 červená cibuľa
1-2 strúčiky cesnaku 
30 g masla
40 g strúhaného parmezánu
soľ
čerstvo zomleté čierne korenie
Gorgonzolu a bazalku na dokončenie (množstvo podľa chuti) 
hlbšiu panvicu alebo širší hrniec

Postup :

Uvarenú alebo upečenú cviklu očistíme, s trochou vývaru rozmixujeme na kašu a prepasírujeme. Víno zmiešame s balzamikovým octom a medom, a varíme pokiaľ sa obsah nezredukuje o 1/3. V hlbšej panvici alebo širšom hrnci na oleji opečieme do sklovita nadrobno pokrájanú šalotku alebo cibuľu, cesnak, pridáme pyré z červenej repy, vínovú redukciu a za stáleho miešania počkáme pokiaľ sa tekutina neodparí. Následne po častiach pridávame vývar a miešame pokiaľ ryža nie je uvarená "al dente". Odstavíme zo sporáka, pridáme maslo, parmezán, dochutíme soľou a korením, premiešame a servírujeme s Gorgonzolou a bazalkou.  





 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára