26. januára 2019

Čokoládovo - kokosový koláč 2

Opäť je tu víkend a bolo na mne vymyslieť, čím si osladíme život. Nápadov bolo  dosť, ale hľadala som niečo nie príliš náročné na prípravu a nakoniec zvíťazil recept kuchára Pepeho z viacerých dôvodov - kombináciu kokosu a čokolády máme doma všetci radi, bola som zvedavá na čokoládový korpus z mandľovej múky a bolo treba minúť načaté kokosové mlieko. Recept som nedodržala na 100% ale som ho trocha prispôsobila stavu domácich zásob. 

S výsledkom som spokojná - koláčik je lahodný, pekne v ňom cítiť čokoládu a kokosová plnka nie je príliš sladká, aj celkovo koláčik nepôsobí presladene. 




Na formu s priemerom 20 cm potrebujeme :

korpus

100 g kvalitná horká čokoláda
100 g maslo
100 g kokosový cukor
3 vajíčka (žĺtky a bielky zvlášť)
220 g mandľová múka
2/3 vrecka prášok do pečiva
škorica
vanilkový extrakt

plnka

110 g strúhaný kokos 
200 ml kokosové mlieko
60 g kokosový olej
vanilkový extrakt
2 PL javorový sirup

poleva

60 g kokosové mlieko
60 g horká čokoláda
1 ČL kokosový olej


PRÍPRAVA :

Čokoládu a maslo roztopíme vo vodnom kúpeli, pridáme kokosový cukor, vymiešame hladký krém a odložíme bokom vychladnúť. Do vychladnutej zmesi zašľaháme po jednom žĺtka, pridáme múku zmiešanú s práškom do pečiva a škoricou a nakoniec jemne ručne vmiešame sneh z bielkov. Hmotu vlejeme do vymastenej formy -  na dno dáme papier na pečenie. V pôvodnom recepte papier nebol, ale samotné vymastenie maslom nestačilo - na dne držal korus ako prilepený. Pečieme v rúre zohriatej na 170°C cca 40 minút (skúsime špajľou). Upečený korpus necháme vychladnúť a prekrojíme jeden alebo dva krát. Ja nerada krájam, tak som cesto rozdelila do dvoch foriem a piekla som naraz - trvalo mi to cca 20 minút.

Na krém som zohriala kokosové mlieko až po bod varu, vsypala som strúhaný kokos, minútku povarila, odstavila som z ohňa, pridala zvyšné suroviny, premiešala a odložila bokom.

Po vychladnutí korpusy naplníme, koláč necháme hodinku stuhnúť v chlade a polejeme čokoládovou ganache (zohriala som kokosové mlieko a v ňom som rozpustila čokoládu a kokosový olej, a vymiešala som hladkú polohustú polevu). 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára