17. januára 2019

Úžasný špaldový mrežovník so slivkovým lekvárom

Milujem jablkové pité, ale vždy som ho robila iba v klasickej forme koláča na plechu a nikdy vo forme mrežovníka, aj keď som o tom často rozmýšľala, ale k činu akosi nedošlo. Ale čas mrežovníka predsa len prišiel - aj keď nie jablkového, ale so slivkovým lekvárom.

Aj napriek tomu, že mám svoj recept na cesto, rozhodla som sa vyskúšať recept zo stránky www.jarkapecie.sk - ubrala som z množstva cukru, pretože mám odskúšané, že cesto nemusí byť zbytočne presladené, keď je plnka sladká.




Oproti pôvodnému receptu som vynechala orechy, ale iba preto že som nemala vylúpané a nechcelo sa mi lúpať 🙈. Ale aj bez orechov bol fantastický - keby som sa neovládla, zjem na posedenie celý koláč sama a našim nedám ani kúsok. Na plnku som použila skvelý domáci slivkový pečený lekvár, ktorý robím už niekoľko rokov podľa tohto RECEPTU




Na koláčovú formu s priemerom 24 cm potrebujeme :

cesto

300 g celozrnná špaldová múka
150 g studené maslo
70 g trstinový cukor  
1 vajce
1 žĺtok
kôra z 1 citróna
štipka soli
mletá bourbon vanilka alebo vanilkový extrakt 
1 ČL prášok do pečiva

náplň :  slivkový lekvár, orechy



PRÍPRAVA :

Zo surovín určených na cesto spracujeme čo najrýchlejšie kompaktné cesto, ak treba pridáme 1-2 PL ľadovej vody. Zabalíme do fólie a necháme cca hodinku chladiť.

Po vychladení 2/3 cesta roztlačíme do formy (formu netreba mastiť, keďže sa maslo nachádza v ceste), popicháme vidličkou, nahrubo natrieme lekvárom (ak máte lekvár tuhší, rozrieďťe ho troškou horúcej vody alebo rumu - cca 1 PL). Môžete posypať orechmi. Zvyšnú tretinu cesta rozvaľkáme a radielkom alebo nožom pokrájame na pásiky, z ktorých na lekvárovej vrstve vytvoríme mriežku. Mne ešte z cesta zostalo (rozvaľkala som dosť natenko a potom sa mi z pásikmi dosť zle manipulovalo, ale zvládla som to), tak som vykrojila ešte hviezdičky a mriežku som nimi dodekorovala.

Pečieme cca 35 - 40 minút v rúre zohriatej na 180°C. Po upečení necháme vychladnúť a podávame - ja som neodolala a musela som ochutnať ešte ešte teplý - lakocinka veľká.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára