14. januára 2019

Skvelý olivový chlebík

Minul sa nám chlieb, tak som sa po dlhšej dobe rozhodla upiecť doma. Z mojej zbierky receptov som nakoniec vybrala recept na tento olivový chlebík, pretože mám rada menej tradičné recepty a aj olivy. Recept mám uložený v zbierke už pomerne dlho - je to inšpirácia z netu, ale ukladám si ho aj sem, pretože ho určite budem robiť častejšie.



Počas prípravy som už aj začala pochybovať o zdarnom výsledku, pretože cesto bolo dosť riedke a po vykysnutí sa s ním dosť zle pracovalo - bolo veľmi lepivé a musela som ho riadne podsýpať aj posýpať múkou, aby som ho vôbec mohla preložiť do nádoby. Ale upokojil ma pohľad do rúry pred dopečením, chlebík pekne narástol a kôrka vyzerala byť upečená do chrumkava - a aj bola. Síce po upečení a vybratí z rúry bol tvrdý ako kameň, ale po potretí kôrky vodou bol po pár minútach taký ako má byť. A je ozaj výborný - aj konzistenciou aj chuťou - mne pripomína konzistenciou vláčny zemiakový chlebík.

Na 1 cca 750 g chlebík potrebujeme :

400 g hladká múka (odporúčam T-650)
1/2 vrecka sušeného droždia 
3 dl vlažnej vody
1 dl nálev z olív
soľ
sušené bylinky podľa chuti (ja som použila iba oregano)
hrsť čiernych olív

PRÍPRAVA :

V mise zmiešame najskôr suché suroviny - múku (ja som použila špeciál, pretože inú som nemala doma, ale lepšia je hladká T-650), sušené droždie, soľ a bylinky. Pridáme tekuté ingrediencie (vlažnú vodu, nálev z olív) a varechou vypracujeme cesto. Zrejme sa dá vypracovať aj pomocou robota, ale príprava je tak jednoduchá, že sa mi nechcelo môjho nablýskaného pomocníka špiniť. Cesto som miešala varechou pokiaľ sa nezačali robiť bubliny - trvalo to iba pár minút. Následne som misu prikryla čistou utierkou a nechala som cesto kysnúť na teplom mieste - najskôr na linke v kuchyni, potom v rúre zohriatej na 40°C a vypnutej. Cesto by malo zdvojnásobiť objem - v recepte sa odporúča nechať kysnúť 1 hodinu, ja som nechala okolo 2 hodín, pretože som medzitým varila obed a nestíhala som robiť všetko naraz. 

Po vykysnutí som cesto preložila na múkou vysypanú podložku (bolo treba dosť múky, pretože cesto bolo síce krásne bublinkové vo vnútri - ale dosť riedke). Pomúčenými rukami som cesto trocha spracovala do tvaru pripomínajúceho aspoň vzdialene bochník a preložila som ho do menšieho pekáča z varného skla, ktorý som vyložila papierom na pečenie. Rozhodne odporúčam menšiu nádobu s vyšším okrajom (cca 5 cm), na plechu by sa cesto podľa mňa rozlialo na placku.

Chlebík som piekla neprikrytý cca 50-55 minút v rúre zohriatej na 210°C. Po upečení som kôrku potrela vodou a nechala vychladnúť na mriežke. Je chuťovo úžasný ... samozrejme za predpokladu, že máte radi olivy 😋😋😋. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára