20. januára 2019

Pšenično-ražný chlieb so sušenými paradajkami

Keďže som zistila, že upiecť si domáci chlebík nie je žiadna veľká veda - po olivovom chlebíku skúšam nové variácie. Vychádzam z receptu na olivový chlebík, pretože je jednoduchý, ale tentoraz som časť hladkej pšeničnej múky zamenila za ražnú chlebovú múku a cesto som ochutila sušenými dehydrovanými paradajkami (paradajky nie sú v náleve, ale sa predávajú vo vrecúšku, zvyčajne ich v obchode mávajú medzi balenými orieškami a sušeným ovocím).




Na 1 cca 750 g chlebík potrebujeme :

300 g hladká múka T-650
100 g hladká ražná chlebová múka
1/2 vrecka sušeného droždia 
4 dl vlažnej vody
soľ
sušené bylinky podľa chuti (ja som použila oregano)
cca 8-10 kusov sušených paradajok

PRÍPRAVA :

V mise zmiešame najskôr suché suroviny - obe múky, sušené droždie, soľ a bylinky. Pridáme pokrájané sušené paradajky, ja som šupla aj pár pokrájaných čiernych olív, ktoré mi zvýšili z iného receptu a 2 plátky pokrájanej sušenej šunky. Nakoniec pridáme vlažnú vodu a varechou vypracujeme cesto. Cesto som miešala varechou pokiaľ sa nezačali robiť bubliny - trvalo to cca 5-7 minút. Následne som misu prikryla čistou utierkou a nechala som cesto hodinu kysnúť na teplom mieste - v rúre zohriatej na 50°C a vypnutej. Cesto by malo zdvojnásobiť objem . 

Po vykysnutí som cesto preložila na múkou vysypanú podložku. Pomúčenými rukami (cesto dosť lepí) som cesto trocha upravila do tvaru pripomínajúceho aspoň vzdialene bochník a preložila som ho do menšieho pekáča z varného skla, ktorý som vyložila papierom na pečenie. Rozhodne odporúčam menšiu nádobu s vyšším okrajom (cca 5 cm), na plechu by sa cesto podľa mňa rozlialo na placku.

Vrch chlebíka som potrela rozšľahaným vajíčkom a pekáč som šupla do rúry zohriatej na 200°C. Chlebík som piekla neprikrytý 50 minút. Po upečení som kôrku potrela vodou a nechala vychladnúť na mriežke. Je výborný - lepší ako pôvodná verzia z pšeničnej múky s olivami.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára