7. januára 2019

Lahodná krémová mrkvovo - hrušková polievočka

Minule som niekde zazrela recept na polievku s hruškou, myslím, že to bola tekvicová. A keďže ja mám rada nezvyčajné kombinácie tak som pri najbližšom nákupe neváhala a kúpila som hrušky. Ale viete ako to chodí - mám recept, nemám hrušky, mám hrušky a nemám recept. Tak som sa rozhodla spojiť hrušku s mrkvou dúfajúc, že výsledok bude jedlý -  bol, a to prudko. 

Polievočka je jednoduchá na prípravu - čím som staršia, tým radšej varím jednoduchšie jedlá a zisťujem, že napríklad na chutnú polievku nepotrebujeme 30 rôznych surovín. Keď je mrkvová, nech vynikne chuť mrkvy, keď  je brokolicová nech cítiť brokolicou a podobne.



Na dve porcie potrebujeme :

200 g mrkva 
1 tvrdšia hruška
450 - 500 ml zeleninový vývar 
soľ
čerstvo mleté čierne korenie
korenie karí
2-3 PL kokosové mlieko (smotana)

na dekoráciu : 

plátok sušenej šunky (voliteľné)
kúsok syra Niva alebo syra podobného typu (voliteľné)



... bez syra je tiež veľmi chutná, ale vzhľadovo trocha fádna 
 PRÍPRAVA :

Mrkvu aj hrušku očistíme, z hrušky odstránime jadierka a strednú tvrdšiu časť, a pokrájame na menšie kúsky - mrkvu odporúčam na čo najmenšie, hruška môže byť aj na väčšie kúsky. Dáme do hrnca (môžeme orestovať na kúsku masla - karotenoidy a vitamín A sú rozpustné v tukoch a lepšie sa takto vstrebávajú), zalejeme vývarom (v krajnom prípade môžeme použiť vodu a zeleninovú instantnú kocku), osolíme a prikryté varíme pokiaľ mrkva aj hruška nie sú mäkké. Vývaru dáme asi 1-2 cm nad zeleninovo-ovocnú zmes. Uvarenú zmes rozmixujeme, zjemníme kokosovým mliekom alebo smotanou (ja som použila kokosové mlieko, ktoré mi zvýšilo z iného receptu a okrem toho lepšie tolerujem rastlinné mlieka ako živočíšne), ochutíme čertvo mletým čiernym alebo bielym korením, štipkou korenia karí, ktoré sa k mrkve dobre hodí a podávame. 

My sme mäsožravci a k zeleninovým polievkam nám chutí plátok nasucho opečenej sušenej šunky (dnes som použila schwarzwaldskú, ale pokojne môže byť  iná sušená šunka - alebo aj žiadna). 

Okrem toho sa mi zdalo, že k jemnej mrkvovej chuti by sa chuťovo aj vizuálne hodila Niva, tak som štipku rozmrvila navrch - čím sa z fádnej polievky podľa mňa stala sexi polievočka. Tak ak sa nebojíte zeleninovo-ovocnej kombinácie - smelo do toho. Dobrú chuť.


... so syrom je to "sexi" polievočka




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára