1. novembra 2023

Hermelín s granátovým jablkom

Možno ste si už všimli, že mám rada sladko-slané kombinácie. Neviem ako a kedy to prišlo, ale jednoducho mi sladko-slaná kombinácia chutí. Syr a ovocie je pomerne tradičná kombinácia, napríklad k syru sa tradične podáva hrozno, ale kombinácia s granátovým jablkom je v našich končinách pomerne zriedkavá, keďže granátové jablko nie je naše domáce ovocie. Ale veľmi ma lákalo vyskúšať túto kombináciu a nebola som sklamaná, chutilo to výborne.
 
 
POTREBUJEME (na 2 porcie) :
 
2 kusy syr s bielou plesňou
1/2 ks granátové jablko (alebo podľa chuti)
1-2 ČL hnedý cukor
citrónová šťava cca z 1/4 citróna
soľ
korenie
2 ks čerstvé figy
čerstvý rozmarín
nasucho opečená bagetka alebo chlebík ako príloha

PRÍPRAVA :

Syr nasucho opečieme z oboch strán na panvici. Môžete použiť kvôli efektu grilovaciu panvicu, ale stačí aj obyčajná. Ja som opekala podložený papierom na pečenie na liatinovej panvici.

Granátové jablko prekrojíme, nad miskou vytlačíme alebo "vybúchame" zrniečka, šťavu zachytíme. Šťavu spolu s cukrom a citrónovou šťavou zmiešame a zredukujeme na sirup. Plátky bagety alebo krajčeky chleba nasucho opečieme na panvici. Čerstvé figy umyjeme, osušíme a prekrojíme na štvrtiny.
 
Opečený syr dáme na tanier, na ktorom ho budeme podávať, prelejeme ho sirupom, navrch navrstvíme zrniečka granátového jablka, naaranžujeme na každý syr jednu čerstvú figu (teda štyri štvrtiny), ochutíme zľahka soľou a korením, dekorujeme čerstvým rozmarínom a podávame teplé s opečenou bagetou alebo chlebíkom.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára