5. novembra 2023

Nepečená kávovo - gaštanová mini roláda

V mrazničke som našla dve balenia gaštanového pyré, ktoré je potrebné spotrebovať. Cez letné horúčavy som nepiekla a gaštanové pyré sa mi aj tak viac hodí k jesení, takže som rozmýšľala, čo z neho vytvoriť. Nemala som chuť na zložité a zdĺhavé pečenie, preto mi tento nepečený zákusok prišiel vhod. Robila som z polovičnej dávky, pre nás je aj to dosť, takže recept je na menšiu roládu, ale nie je taká malá ako na titulnej fotografii - na fotografii je iba polovica rolády, druhá poputovala k svokre.
 
 
Inšpirovala som sa na portáli Varecha.sk, na ktorý prispievam aj svojimi receptami, ale recept som si upravila podľa možností, ktoré poskytovali zásoby doma, pretože som si na začiatku roka dala záväzok menej nakupovať a viac využívať suroviny, ktoré mám doma.
 
POTREBUJEME (na jednu menšiu roládu - cca 12 až 15 kusov) : 
 
tmavé cesto
 
240 g piškóty (rozmixované)
1 PL kakao
1 PL práškový cukor
150 ml uvarená vychladnutá káva (espresso) 
30 g rozpustené maslo

krém

1 kocka mrazené gaštanové pyré (rozmrazené, postrúhané)
125 g Mascarpone
rum podľa chuti

PRÍPRAVA :

Všetky suroviny na tmavé cesto zmiešame na kompaktnú hmotu. Zabalíme do potravinárskej fólie a dáme do chladničky cca na 3/4 hodinku.

Medzitým si urobíme krém, ktorý je tiež veľmi rýchly - zmiešame Mascarpone, postrúhané (rozmrvené) gaštanové pyré a rum, alebo rumovú arómu. Odložíme do chladničky.
 
Následne medzi dvomi papiermi na pečenie rozvaľkáme tmavú hmotu na plát hrubý asi 1/2 až 3/4 cm (spodný papier aj vrch jemne poprášime práškovým cukrom), potrieme krémom (trocha krému si odložíme na ozdobenie) a pomocou spodného papiera na pečenie zrolujeme. 
 
 
Zabalíme a vložíme na noc alebo aspoň na pár hodín do chladničky. Pred podávaním ozdobíme zvyškom krému a podávame. Mne chýbala nejaká farba, tak som zdobila guľôčkami červených ríbezlí.

 
Roláda úplne nestuhne, treba ju jesť dezertnou vidličkou či lyžičkou, ale chuťovo je naozaj výborná a rýchlo hotová. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára