23. novembra 2023

Cviklová nátierka

Zasa a znovu som sa presvedčila, že tie najjednoduchšie recepty sú najlepšie. Keďže potrebujem míňať bohatú úrodu červenej repy, brázdila som internetom a narazila som na tento jednoduchý recept, ktorý som jemne doťukla podľa svojich chutí. 
 
 
Na túto chuťovo naozaj skvostnú nátierku budete potrebovať iba pár surovín a malú chvíľku času, teda za predpokladu, že máte vopred upečenú a vychladnutú červenú repu. 
 
Ja si červenú repu pečiem dopredu, napríklad keď pečiem chleba či mäso, pridám do rúry 3-4 kusy umytej a osušenej repy, každú zabalenú osobitne v alobale. Repu pečiem v šupe cca 45 až 60 minút, ak mám veľmi veľký kus, tak aj 90 minút. V alobale ju nechám vychladnúť a tú čo nespotrebujem skladujem zabalenú v alobale v chladničke, kde vydrží aj 2 týždne.
 
POTREBUJEME (na jednu porciu) :
 
1 menšia upečená červená repa
1 PL majonéza
1-2 strúčiky cesnak
soľ
čerstvo mleté čierne korenie
syr Pecorino (voliteľné)
čerstvý tymián (voliteľné)
 
PRÍPRAVA :
 
Upečenú a vychladnutú repu ošúpeme a postrúhame na jemnom strúhadle - odporúčam použiť rukavice, alebo aspoň papierové obrúsky, pretože aj upečená repa farbí, aj keď znečistenie ide umyť lepšie ako  znečistenie z čerstvej repy.

Postrúhanú repu dáme do vhodnej misy, pridáme majonézu, prelisovaný alebo postrúhaný cesnak, soľ, korenie, premiešame, a podávame na nasucho opečených plátkoch bagety alebo chleba, posypané čerstvým tymianom a troškou strúhaného syra Pecorino. Ja som dekorovala mikro bylinkami.
 

 
 
 
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára